• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۵
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403072317397
  • خبرنگار : 50180

۱۷ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی عازم اردوهای راهیان نور می‌شوند

۱۷ هزار دانش‌آموز کرمانشاهی عازم اردوهای راهیان نور می‌شوند

ایسنا/کرمانشاه معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از برنامه‌ریزی برای اعزام حدود ۱۷ هزار دانش‌آموز استان به اردوهای راهیان نور خبر داد.

احمد شایسته در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برای اعزام ۱۵ هزار و ۸۰۰ نفر از دانش‌آموزان استان به اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی داخل استان برنامه‌ریزی شده که نیمی از این دانش‌آموزان پسر و نیم دیگر دختر خواهند بود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اضافه کرد: امسال سهمیه اعزام حدود هزار نفری برای اعزام دانش‌آموزان استان به یادمان‌ها و مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور را داریم.

شایسته افزود: دانش‌آموزانی که به مناطق عملیاتی دفاع مقدس داخل استان اعزام می‌شوند، معمولا در یک بازه زمانی یک تا دو روزه و دانش‌آموزانی که به مناطق عملیاتی دیگر استان‌ها اعزام می‌شوند، در دوره‌های سه روزه در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور پیدا می‌کنند.

شایسته با بیان اینکه اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان‌نور دانش‌آموزی با اولویت دانش‌آموزان پایه یازدهم که درس آمادگی دفاعی دارند انجام می‌شود، گفت: اگر ظرفیت داشته باشیم، دانش‌آموزان علاقمند پایه دهم را هم به اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی اعزام می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای استفاده از راویان در اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی، تصریح کرد: تجربه نشان داده استفاده از ظرفیت راویان در اردوهای راهیان نور اثرات مثبت تربیتی زیادی دارد و می‌تواند در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاثیر داشته باشد.

شایسته با تاکید بر اینکه در اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان با راه و رسم زندگی شهدا و رزمندگان آشنا می‌شوند، گفت: راویان دفاع‌مقدس با بیان خاطرات و دلنوشته‌های شهدا و بیان رخدادهای دوران دفاع مقدس دانش‌آموزان را در جریان رخدادهای دوران دفاع مقدس قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه باید دانش آموزان امروز را به عنوان آینده‌سازان فردای کشور با رشادت شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس آشنا کنیم، گفت: امنیت و آرامش امروز کشور را مرهون از خودگذشتگی و ایثار شهدا و رزمندگان اسلام هستیم و برای تداوم راه انقلاب نیاز داریم نسل جدید را با اهداف و آرمان‌های شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس آشنا کنیم.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha