• دوشنبه / ۲۳ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۳۷
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403072317393
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرکل ثبت اسناد و املاک سیستان و بلوچستان تاکید کرد:

الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در سامانه اسناد

الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در سامانه اسناد

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان سیستان و بلوچستان گفت: اسناد مالکیت پهنه شمال شرقی زاهدان پس از ۵۰ سال صادر و تحویل مالکان شد.

مهدی افتخاری شامگاه یکشنبه در جلسه مشترک با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: اسناد مالکیت پلاک ۳۱۷۷-اصلی واقع در پهنه شمال شرقی زاهدان به مساحت بیش از ۴۳ هکتار در محل اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تحویل مالکان شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به قانون الزام به ثبت رسمی اموال غیر منقول گفت: اگر بتوانیم از ظرفیت و هنر رسانه استفاده کنیم بسیاری از مشکلات قضایی برطرف می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم می‌تواند، جرم را قبل از وقوع پیش بینی کند، اظهار کرد: اولین مرجعی که عدم تقابل سند عادی و سند رسمی را می تواند اعلام کند معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم است.

افتخاری، با اشاره به نقش موثر وکلا در کاهش پرونده‌های قضایی خواستار توجه بیشتر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به این موضوع شد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا نجفی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزاری دوره آموزشی برای مشاورین املاک استان، ارسال ۳۰ هزار پیامک به شماره تلفن های فعال و همچنین بازدید از ۵۰ مشاور املاک زاهدان و توضیح در خصوص قانون الزام به ثبت رسمی اموال غیر منقول را بخشی از اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در خصوص این قانون عنوان کرد .

وی همچنین در خصوص قانون فروش آپارتمان‌ها افزود: واحد آپارتمانی که شناسنامه فنی داشته باشد و در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسد ، سوابق و مشخصات آن مشخص است و از فروش آن به افراد دیگر جلو گیری می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، با اشاره به سامانه پنجره واحد زمین اظهار کرد: تمامی خدمات حوزه زمین و املاک باید از طریق این سامانه انجام شود و کلیه دستگاه‌های اجرایی که مرتبط با حوزه زمین هستند مانند ثبت اسناد و املاک، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، سازمان ملی زمین و مسکن، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی باید به این سامانه متصل شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha