• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۵۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403072217379
  • خبرنگار : 50225

معاون حفاظت محیط زیست استان خبر داد

ادامه سکون هوا در خوزستان تا پایان هفته/ تصمیم‌گیری برای مدارس در وضعیت خطرناک

ادامه سکون هوا در خوزستان تا پایان هفته/ تصمیم‌گیری برای مدارس در وضعیت خطرناک

ایسنا/خوزستان معاون محیط زیستی انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: شرایط سکون هوا تا پایان هفته در خوزستان ادامه دارد و در این راستا گشت‌های بازرسی ما با همکاری شهرداری‌ها و مرکز بهداشت در استان آغاز شده است و هرگونه زباله‌سوزی را پیگیری قضایی می‌کنیم و جرایم اعمال خواهد شد. 

فرهاد قلی‌نژاد شامگاه یکشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به وضعیت آلودگی هوا اظهار کرد: در شرایط سکون هوا در نیمه دوم سال هستیم و این شرایط موجب تجمع ذرات آلاینده‌های صنعتی در هوای استان خوزستان می‌شود. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از منابع آلوده‌کننده هوای خوزستان، صنایع آلاینده هستند که علاوه بر صدور اخطاریه‌ها و پیگیری‌های قضایی، در حال محاسبه و مطالبه خسارات و جرایم ناشی از این آلودگی هستیم تا این صنایع وادار به نصب فیلترها و دیگر سیستم‌های کنترلی شوند.

معاون محیط زیستی انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: البته به جز صنایع، منابع آلودگی دیگری هم داریم؛ زباله‌سوزی در اطراف شهرهای بزرگ مانند اهواز، دود ناشی از سوزاندن بقایای کشت و زمین‌های کشاورزی و فعالیت فلرهای نفتی موجب آلودگی هوا می‌شوند.

قلی‌نژاد با اشاره به شناسایی منابع آلوده‌کننده، عنوان کرد: روز یکشنبه این هفته کمیته اضطرار آلودگی هوا در استانداری خوزستان برگزار و مقرر شد از هر گونه سوزاندن بقایای کشت و سوزاندن زباله‌ها در استان خوزستان خودداری شود. 

وی با بیان اینکه گازهای فلر در  آلودگی هوای خوزستان نقش کلیدی دارند، تصریح کرد: پروژه‌های بازیابی گازهای فلر در خوزستان آغاز شده و حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و باید روند کار تسریع شود. آخرین مهلت تعیین شده برای وزارت نفت این است که تا سال ۱۴۰۴ باید تمام فلرهای نفتی خوزستان بازیابی شوند.

قلی‌نژاد گفت: به دنبال تاخیر در اجرای این پروژه‌ها به ناچار باید جرایم آلودگی هوا را طبق ماده ۱۲ قانون هوای پاک، برای همه منابع آلوده‌کننده اعمال کنیم. 

معاون محیط زیستی انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: روز دوشنبه فعالیت مدارس و ادارت طبق روال عادی برقرار خواهد بود اما در کمیته اضطرار آلودگی هوا مصوب شد تا ۲۴ ساعت آینده غلظت ذرات هوا را اعلام و مرکز بهداشت، شاخص را محاسبه کند تا در صورتی که در شرایط خطرناک باشیم برای فعالیت مدارس تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha