• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۱۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403072217349
  • خبرنگار : 50469

نشست مرزی فرماندار شهرستان مهران و فرماندار بدره عراق

نشست مرزی فرماندار شهرستان مهران و فرماندار بدره عراق

ایسنا/ایلام نشست مرزی فرماندار شهرستان مهران و فرماندار بدره عراق در پایانه مرزی شهید سلیمانی و با حضور مدیرکل گمرکات استان، مدیرکل اقتصادی استانداری و مدیرکل فنی و حرفه ای استان برگزار شد .

«علی‌عباس شفیعی» فرماندار مهران امروز یکشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳، در این نشست یاد و خاطره شهدای مقاومت از جمله سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همچنین سید جبهه مقاومت سیدحسن نصرالله را گرامی داشت و از پیام مقتدرانه حضرت آیت‌الله سیستانی در حمایت از جبهه مقاومت تشکر به‌عمل آورد.

وی  افزود: روابط بین مردم دو کشور ایران و عراق به قرن های گذشته برمی‌گردد خصوصاً در استان ایلام که بزرگان ما در ارتباط با استانهای مرزی واسط و دیالی در این حوزه و خدماتی که با هم داشته‌اند باعث شده که این دو ملت همیشه به صورت مستحکم در کنار هم قرار بگیرند.

شفیعی گفت: ازطرف جناب آقای استاندارایلام از خدمات و پشتیبانی و تلاش‌های استاندار محترم واسط، فرماندار و مدیر منفذ زرباطیه عراق که در ایام اربعین سنگ تمام گذاشتند تقدیر و تشکر به‌عمل آورد.

شفیعی گفت: یکی از اهداف جلسه بحث باک پر گازوییل ماشین‌های عراقی است  که زمانی وارد ایران می‌شوند باید پر باشند که بحث قاچاق سوختی صورت نپذیرد، موضوع دوم فعال نمودن بازارچه کوله بری مهران که از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران به نتایج خوبی رسیدیم که قبلاً این موضوع با فرماندار محترم بدره عراق صحبت شده که با توجه با روابط خوبی بین مردم مهران و بدره برقرار است این بازارچه میتواند در جهت رفع بیکاری کمک شایانی بکند و موضوع سوم دپارتمان فنی و حرفه ای است که در قبل هم این موضوع وجود داشته است که هدف از این دپارتمان تبدیل آموزش ها و مهارت های فراگرفته توسط کارآموزان به کسب و کار و تولید است که علاوه بر آموزش می‌توانند محصولات خود را نیز به بازار عرضه کنند

«جعفر ملکشاهی» فرماندار بدره عراق  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا جبهه مقاومت، انجام عملیات غرور آفرین وعده صادق را تبریک گفت.

وی در ادامه از زحمات و همراهی های شفیعی فرماندار شهرستان مهران در همه زمینه‌های کاری بین دو شهرستان مهران و بدره تقدیر به‌عمل آورد.

وی افزود: تلاش شده که مشکلاتی که در سمت عراق موجود است برطرف شود از جمله ساماندهی پایانه مسافری منفذ زرباطیه که در حدود چهار ماه آینده این مکان ظرفیتش تا ۱۰میلیون مسافر را خواهد داشت، آماده میشود.

ملکشاهی گفت: موضوعاتی که مطرح شد قطعا می‌تواند مثمرثمر باشد و این موارد را با دولت عراق مطرح خواهم نمود و نتایج را اعلام خواهم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha