• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403072217245
  • خبرنگار : 71963

پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشجویان ایرانی مقیم چین قرائت شد

پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشجویان ایرانی مقیم چین قرائت شد

همزمان با سفر هیاتی از انجمن دوستی ایران و چین به پکن به ریاست علاءالدین بروجردی، رئیس انجمن برای شرکت در پانزدهمین نشست مشترک سالانه انجمن های دوستی ایران و چین، پیام حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران توسط رئیس انجمن دوستی ایران وچین برای دانشجویان ایرانی مقیم چین قرائت شد.

به گزارش ایسنا، علاءالدین بروجردی به همراه محسن بختیار، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پکن و جمعی از اعضای هیات مدیره و روسای کمیته های انجمن دوستی ایران و چین روز شنبه ۲۱ مهر در نشستی صمیمی با حضور تعدادی از دانشجویان ایرانی و نیز فعالان اقتصادی ایرانی مقیم چین، در محل سفارت ایران حضور یافت.

بروجردی در این نشست به گفت و گوی صمیمی با دانشجویان و فعالان اقتصادی ایرانی مقیم چین پرداخت و در جریان برخی مسائل و مشکلات آنها قرار گرفت.

رئیس انجمن دوستی ایران و چین در ادامه این نشست، پیام  حسین سیمایی صراف وزیر علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران را برای  دانشجویان مقیم چین قرائت کرد.

متن کامل پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به شرح زیر است:

باسمه تعالی

 دانشجویان ایرانی عزیز مشغول به تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور چین

با انگیزۀ حضور هیئت مدیرۀ محترم انجمن دوستی ایران و چین، فرصت را مغتنم می‌شمرم و سلام گرم خود و همکاران وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را به شما عزیزان که فرسنگ‌ها دور از وطن مشغول تحصیل و تحقیق هستید تقدیم می‌کنم.

کسب علم و دانش و شناخت جهان پیرامونی در عرصۀ فرهنگ ایرانی و دین اسلام همواره مورد تأکید و دارای اهمیت بوده است، چنان‌که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «اطلبوا العلم ولو بالصین». شما، به ‌مصداق عینی فرمودۀ پیامبر اکرم (ص)، هجرت علمی را برای کسب دانش و درجات بالاتر و دستیابی به شناخت جدید از جهان پیرامونی برگزیده‌اید.

اکنون، در دوران بهار جوانی در کشور چین حضور دارید و می‌توانید با ایفای مأموریت خود در شناساندن فرهنگ، تمدن و روحیۀ علم‌طلبی مردمان ایران‌زمین، نمایندگانی باصلابت در احیای رسالت راه ابریشم در عصر حاضر باشید. در کنار تجارت و بازرگانی، راه ابریشم یکی از ماندگارترین مسیرهای جهانی تبادلات علم، تجربه و اندیشه میان دو تمدن بزرگ ایران و چین بوده و هست و یکی از قابلیت‌های فرهنگ ایرانی، تعامل سازنده با اقوام دیگر و توسعۀ جوامعی با روحیۀ مشترک مبتنی‌بر عقل، اخلاق و زیبایی‌های جهان آفرینش است.

انتظار من از شما داشتن همت بلند و نستوه برای رسیدن به درجات بالاتر و کسب تجربه و دانش روز از استادان و هم‌قطاران خود در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور چین است. بنابراین، بر گسترش توانمندی‌های تحصیلی خود تمرکز کنید و در کنار تحصیل، به دنبال توسعۀ توانمندی‌های فردی و همچنین، توانمندی‌های جمعی باشید و بدانید که دوران زیبا و به‌یادماندنی دانشجویی بهترین فرصت ایجاد ارتباط نخبگانی برای مواجهۀ کارشناسانه با مسایل پیش روی فردای جامعه خواهد بود.

شما دانشجویان عزیز فرزندان ایران هستید و آیندۀ درخشان ایران اسلامی عزیزمان چشم‌انتظار توانمندی­ها، تخصص‌ها و بازگشت پیروزمندانۀ شما با کوله‌باری پر از تجربه، دانش و مهارت است. امیدوارم که در ایام تحصیل از علوم و فناوری آن سرزمین بهرۀ لازم را ببرید و برای به دست آوردن مهارت‌های لازم و کارآمد تلاشی وافر و در خور تحسین داشته باشید و دانش و مهارت‌های اندوخته را در راه عزت و سربلندی ایران عزیز به‌کار گیرید، و برای انتقال این دانش و فناوری‌های پیشرفته به کشور از هیچ کوششی دریغ نورزید.

در پایان، از جناب آقای دکتر بختیار سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در چین و کلیه اعضای سفارت که در تشکیل این جلسه کوشا بوده اند و نقشی مهم درگسترش روابط دو کشور ایفای نقش می نمایند تشکر و قدردانی می نمایم.

سلامت و سرفراز بمانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha