• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072217226
  • خبرنگار : 50037

مدیرکل میراث فرهنگی استان:

لزوم تقویت گردشگری اسدآباد در مبادی ورودی و خروجی شهر/راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در پالیز

لزوم تقویت گردشگری اسدآباد در مبادی ورودی و خروجی شهر/راه‌اندازی بازارچه دائمی صنایع دستی در پالیز

ایسنا/همدان مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان همدان گفت:  تقویت حوزه گردشگری اسدآباد به ویژه در مبادی ورودی و خروجی شهرستان در دستور کار بوده که  با ایجاد فضاهای گردشگری در این مبادی ، از پتانسیل آنان که به عنوان زائران حسینی از این مسیر عبور می‌کنند استفاده کنیم‌.

محسن معصوم علیزاده یکشنبه ۲۲ مهرماه در هفتمین جشنواره آلو روستای گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور در جمع گردشگران و اهالی این روستا، اظهار کرد: استان همدان دارای ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی، تمدنی و فرهنگی بوده که این ظرفیت‌ها می‌تواند منشاء اتفاقات خوبی برای ما در سطح کشور باشد.

وی با بیان اینکه به تبع آن شهرستان اسدآباد توانمندیهای بسیاری درحوزه های مختلف از جمله گردشگری و کشاورزی داراست دارد، خاطرنشان کرد: اسدآباد به واسطه قرار گرفتن در مسیر ورودی و خروجی زائران اربعین حسینی پتانسیل بسیار خوبی برای جذب و معرفی توانمندی‌های مختلف خود دارد.

معصوم علیزاده ادامه داد: با این همه پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در شهرستان اسدآباد باید به سمتی حرکت کنیم که غرب کشور را به عنوان مقصد گردشگری مهیا کنیم و گردشگران از سراسر کشور و حتی خارج از کشور برای ورود به این منطقه و بازدید از جذابیت‌های آن ترغیب و تشویق شوند.

معصوم علیزاده در ادامه از هدفگذاری راه اندازی و ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در شهر پالیز خبر داد و افزود: به دنبال آن هستیم که در شهر پالیز بازارچه دائمی صنایع دستی ایجاد شود که در همین رابطه طرح تفصیلی آن هم مصوب شده است.

وی با بیان اینکه از فرماندار اسدآباد درخواست داریم برای راه اندازی این بازارچه‌ مساعدت لازم را داشته باشند، یادآور شد: برای راه‌اندازی این بازارچه تسهیلات لازم را پرداخت خواهیم کرد تا با ایجاد این بازارچه داشته‌های شهرستان اسدآباد را بتوانیم به گردشگران و مسافران در حال تردد در این مسیر عرضه و معرفی کنیم.

معصوم علیزاده در ادامه بیان کرد: جشنواره‌ها در گام نخست خود داشته‌ها و توانمندی‌های ما در حوزه‌های مختلف را تبلیغ کرده و شور و نشاط اجتماعی را در جامعه تزریق می‌کند تا با یک انسجام همگانی به سمت اهداف خود حرکت کنیم.

به گزارش ایسنا، شهرستان اسدآباد دارای ۳۳۰ هکتار باغات آلو بوده که از این میزان سطح باغات آلو ،بیشترین تراکنش این باغات به روستای گردشگری و توریستی ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور اختصاص دارد.

این روستا در سال ۱۳۸۸ به عنوان روستای هدف گردشگری استان همدان معرفی شده و جز ۲۰ روستای هدف گردشگری استان به شمار می‌رود و سالیانه گردشگران بسیاری از سراسر نقاط کشور و حتی خارج از کشور از این روستای زیبای پلکانی با بافت باارزش و طبیعت بکر  آن بازدید دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha