• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072217221
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان:

حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در لرستان منجر به آسیب‌های اجتماعی می‌شود

حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در لرستان منجر به آسیب‌های اجتماعی می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: حضور اتباع بیگانه غیرمجاز در استان منجر به آسیب‌های اجتماعی و اشغال فرصت‌های شغلی می‌شود.

سید فرهاد ناصری‌نیا روز یکشنبه بیست و دوم مهرماه در جلسه کنترل و ساماندهی اتباع بیگانه که با حضور مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری لرستان، روسای ادارات تابعه و معاونین سیاسی امنیتی فرمانداری های شهرستان‌های استان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع اتباع بیگانه در کشور و به خصوص در استان و اشتغال غیر قانونی آنها در واحدهای اقتصادی و بروز چالش‌های اجتماعی و ... لازم است همه دستگاه‌های اجرایی و کارفرمایان در این زمینه تعامل و همکاری لازم را در شناسایی و عدم بکارگیری این اتباع داشته باشند.

وی به دستورالعمل ابلاغی ممنوعیت حضور، اسکان و اشتغال اتباع بیگانه در ۱۶ استان کشور اشاره کرد و افزود: لرستان نیز جزء ۱۶ استان ممنوعه اعلام شده و اشتغال اتباع بیگانه در کل شهرستان‌های استان ممنوع است و در صورت بکارگیری کارفرمایان از این افراد، بابت هر روز اشتغال غیرمجاز هر تبعه خارجی معادل پنج برابر حداقل دستمزد روزانه جریمه شده و در صورت تکرار تخلف از سوی کارفرما این جریمه دو برابر خواهد شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه حضور این اتباع بیگانه در استان منجر به آسیب‌های اجتماعی و اشغال فرصت‌های شغلی می‌شود، گفت: بررسی‌ها نشان داده بسیاری از کارفرمایان برای پرداخت حقوق کمتر و همچنین فرار از پرداخت بیمه عموماً اقدام به جذب اتباع بیگانه غیرمجاز و به کارگیری آنها در مشاغل مختلف می‌کنند در صورتی که با مراجعه به کاریابی‌های استان و ادارات کار در شهرستان‌ها می‌توانند نیروی کار مورد نیاز خود را تامین کنند.

ناصری‌نیا به حوادثی که برای اتباع بیگانه غیرمجاز در کشور و در لرستان اتفاق افتاد و منجر به فوت آن‌ها شد اشاره و تصریح کرد: تبعات این حوادث بر عهده کارفرمایانی است که غیرقانونی این افراد را بکارگیری می‌کنند که برابر قانون ضمن برخورد قاطع و جریمه آنان به مجازات حبس از ۹۱ تا ۱۸۰ روز محکوم می‌شوند.

وی ادامه داد: شناسایی و گشت‌های مشترک در طول شبانه‌روز و بازرسی‌های شبانه از واحدهای اقتصادی و پیمانکاران در سطح استان در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته تا از مشکلات و چالش‌های پیش رو در بکارگیری افراد بیگانه غیرمجاز جلوگیری شود و در این راستا امسال نیز تعداد قابل توجهی از اتباع بیگانه شاغل در واحدهای اقتصادی شناسایی و اخراج شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha