• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403072217199
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

بنگاه های املاک با ثبت قرارداد عادی پلمب می شوند

بنگاه های املاک با ثبت قرارداد عادی پلمب می شوند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنگاه های املاک با ثبت قرارداد عادی و خارج از سامانه کاتب پلمب می شوند.

سید عیسی حسنی روز یکشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳ در نشست قانون الزام به ثبت رسمی معاملات غیر منقول، افزود: بر اساس مصوبه الزام آور، ظرف ۱۵ روز از تاریخ ۲۲ مهر ماه، تمامی بنگاه‌های املاک استان موظف به ثبت نام در سامانه کاتب و ثبت قراردادها از طریق این چهارچوب هستند.

وی از فعالیت تیم‌های بازرسی مشترک با چند دستگاه از جمله دادگستری خبر داد و اظهار کرد: بنگاه‌های متخلف پس از زمان اعلام شده ۱۵ روزه قانون و مصوبه پلمب و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برای حفظ امنیت اموال مردم و فعالیت قانونمند بنگاه‌ها با هیچکس تعارفی نداریم، خاطرنشان کرد: در صورت تخلف بار اول، استرداد حق دلالی و جریمه سه برابر مبلغ به همراه پلمب و تعلیق پروانه ۶ ماهه، در صورت ارتکاب تخلف بار دوم استرداد حق دلالی، جریمه ۶ برابری و تعلیق پروانه دو ساله و برای تخلف بار سوم ابطال دائمی پروانه کسب به همراه جرایم مالی دیده شده است.

حسنی تصریح کرد: باید بازاری نظام مند، هوشمند و قانون محور را در بحث بنگاه‌های املاک دنبال کنیم.

وی ادامه داد: از مجموع ۱۵٠٠ بنگاه املاک استان کهگیلویه و بویراحمد تنها ۶۳ مورد برای فعالیت بر محور سامانه کاتب اقدام کرده‌اند و این استان در این خصوص بین استان‌های آخر قرار دارد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول مورد توجه دستگاه قضائی است، اگر کسی در اجرای این قانون خللی ایجاد کند، با برخورد قانونی مواجه خواهد شد.

حسنی سامانه «کاتب» را جامع‌ترین سامانه برای ثبت معاملات غیر منقول عنوان و تأکید کرد: نگاه کاتب رو به آینده است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: از تاریخ سوم تیرماه تمام قراردادها باید در سامانه کاتب انجام و قراردادهای عادی ماقبل آن نیز باید در فرصتی دوساله با پوشش در سامانه خودنویس ثبت شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha