• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072217154
  • منبع : نمایندگی فارس

مدیرکل میراث فرهنگی فارس:

۸ رشته صنایع ‌دستی فارس در پایتخت معرفی می‌شوند

۸ رشته صنایع ‌دستی فارس در پایتخت معرفی می‌شوند

ایسنا/فارس مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از برگزاری نمایشگاه و کارگاه زنده صنایع‌دستی استان فارس در ساختمان وزارت میراث فرهنگی خبر داد و گفت: این نمایشگاه تا ۲۶ مهرماه در هشتی ورودی ساختمان معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برپاست.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۲۲ مهرماه با بیان اینکه در این نمایشگاه آثار فاخر ۸ رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان به نمایش درآمده است، افزود: این رشته‌ها شامل انواع دست‌ساخته‌های قلم زنی، خاتم، دست‌بافت‌های داری، کاشی هفت رنگ، نگارگری گل و مرغ، منبت، خوس بافی و گیوه‌دوزی است که مورد استقبال بی نظیر بازدید کنندگان قرارگرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه به برگزاری کارگاه زنده صنایع دستی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: هنرمندان صنایع دستی استان فارس در راستای آشنایی علاقه‌مندان و بازدید کنندگان به تولیدات و آثار صنایع دستی استان به برگزاری ورک شاپ آموزشی اقدام کردند که این کارگاه‌ها نیز با استقبال عموم همراه شده است.

ثابت اقلیدی افزود: در واقع این نمایشگاه با هدف توسعه و ترویج صنایع دستی و در راستای آشنایی هر چه بیشتر همکاران و مراجعه‌کنندگان به وزارت میراث فرهنگی با تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی فاخر استان فارس برپا شده و برای اولین بار است که استانی با بهره مندی از پتانسیل ها وهنرمندان بومی انواع محصولات و دست سازهای خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه استان فارس از تنوع و تعدد رشته‌های صنایع دستی بهره‌مند است، افزود: با وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی که فارس در حوزه صنایع دستی دارد، این شرایط در استان فراهم است که در تمامی نمایشگاه صنایع دستی ملی و بینالمللی حضور فعال داشته باشیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، به گفته ثابت اقلیدی، کیفیت محصولات صنایع دستی این استان از جایگاه خوبی برخوردار است و بسیاری از این محصولات دارای نشان ملی و بین الملی هستند و از سویی در این استان مفاخر درجه یک هنری فعالیت دارند که همگی از افتخارات این استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha