• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072217142
  • منبع : نمایندگی فارس

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از کشف ۳ کیلو طلای قاچاق تا پایان کار قاتل

از کشف ۳ کیلو طلای قاچاق تا پایان کار قاتل

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر کشف بیش از ۳ کیلو طلای قاچاق، دستیگری سارق دوچرخه و موتورسیکلت، پایان کار یک قاتل، کشف سیگار قاچاق و کشف تریاک مشاهده می‌شود.

فرمانده انتظامی استان فارس امروز، ۲۲ مهرماه از کشف ۳ کیلو و ۵۹۰ گرم طلای قاچاق در بازرسی از دو سواری در شهرستان لارستان خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: ماموران انتظامی شهرستان لارستان در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا، با اقدامات فنی مطلع شدند که ۳ نفر مقداری طلای قاچاق را از کشورهای عربی به هرمزگان انتقال داده و در محور مواصلاتی بندرعباس ـ لارستان با سواری پراید و پژو پارس در حال تردد می‌باشند که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران انتظامی تحقیقات خود را آغاز و حین کنترل خودروهای عبوری هر دو خودرو را شناسایی و با اقدامات فنی آن‌ها را توقیف کردند.

حبیبی با بیان اینکه در بازرسی از این خودروها در مجموع ۳ کیلو و ۵۹۰ گرم طلای قاچاق و فاقد هرگونه مدارک قانونی کشف شد، تصریح کرد: محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان ۱۵۲ میلیارد و ۴۹۹ میلیون ریال برآورد شده است،

فرمانده انتظامی استان فارس با تصریح اینکه در این خصوص ۳ نفر برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، بیان کرد: برخورد با سودجویان و قاچاقچیان به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی است.

سارق دوچرخه، موتورسیکلت هم سرقت می‌کرد

فرمانده انتظامی شیراز از دستگیری یک نفر سارق حرفه‌ای و کشف ۲۳ فقره سرقت دوچرخه و موتورسیکلت خبر داد و گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت و دوچرخه در شیراز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

اسماعیل زراعتیان افزود: ماموران انتظامی پایگاه تجسس با انجام اقدامات پلیسی موفق به دستگیری یک نفر سارق شدند و در بازرسی از وی یک عدد سنگ فرز قطع کننده قفل دوچرخه و موتورسیکلت را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه فرد دستگیر شده برای بررسی تخصصی به مقر انتظامی انتقال داده شد، تصریح کرد: پس از تحقیقات تکمیلی و اقدامات فنی متهم به ۲۰ فقره سرقت دوچرخه و ۳ فقره سرقت موتورسیکلت اقرار کرد.

وی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم ۸ دستگاه موتورسیکلت و دوچرخه مسروقه کشف شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با تصریح اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد، به شهروندان توصیه کرد هشدارهای پلیس در خصوص پیشگیری از سرقت را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک آن را به پلیس۱۱۰ اطلاع دهند.

قاتل حین دستگیری به زندگی خود پایان داد

فرمانده انتظامی خفر گفت: قاتلی که از حضور مامورین برای دستگیری خودش مطلع شده بود از خودرو پیاده و خود را به جلو یک دستگاه کامیون انداخت و به زندگیش پایان داد.

حجت‌الله احمدیان در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در دهم مهرماه سال جاری در پی وقوع یک فقره قتل با سلاح جنگی در شهرستان خفر، بلافاصله اکیپی مجرب از کارآگاهان پلیس با حضور در صحنه جرم، بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: در بررسی اولیه کارآگاهان پلیس و طی تحقیقات میدانی در محل مشخص شد که مقتول ۳۵ ساله با خودرو نیسان در حال تردد در یکی از روستاهای خفر بوده که توسط سرنشیان یک سواری پراید با اسلحه جنگی به قتل رسیده است.

فرمانده انتظامی خفر تصریح کرد: کارآگاهان پلیس با جمع‌آوری سرنخ‌های موجود خودرو پراید را شناسایی و طرح مهار را به منظور دستگیری قاتل اجرا کردند.

احمدیان تصریح کرد: قاتل که عرصه را بر خود تنگ دیده بود قبل از ایست و بازرسی از سواری پراید متعلق به خودش پیاده و خود را به جلو یک دستگاه کامیون انداخت و به زندگیش پایان داد.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو پراید یک قبضه اسلحه کلاش با مهمات مربوطه کشف شد، تصریح کرد: با توجه به متواری بودن همدست قاتل، تلاش برای دستگیری وی ادامه داشت که با رایزنی‌های صورت گرفته، متهم عرصه را بر خود تنگ دید و خود را به پلیس معرفی کرد و متهم برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف سیگار قاچاق از سواری شوتی

فرمانده انتظامی داراب از توقیف سواری شوتی حامل ۵۷ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار قاچاق خبر داد و گفت: ماموران ایست و بازرسی قلاتویه این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک پراید شوتی مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

علیرضا نوشاد افزود: مأمورین در بازرسی از این خودرو ۵۷ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی داراب تصریح کرد: در این راستا یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

کشف تریاک در قلات

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس از کشف ۱۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک و و دستگیری ۴ متهم در روستای قلات شهرستان شیراز خبر داد.

عبدالرضا ضربت بیان کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری کارکنان یگان تکاوری با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند افرادی در منازل خود اقدام به خرید و فروش تریاک می‌کنند که بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی مرجع قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از ۲ منزل در مجموع، ۱۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک را کشف و ۴ نفر متهم را نیز دستگیر کردند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ، آن را به پلیس ۱۱۰ گزارش دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha