• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403072217090
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس جهاددانشگاهی استان اعلام کرد:

ذخیره ۱۵۰۰ نمونه خون بند ناف نوزادان در اردبیل

ذخیره ۱۵۰۰ نمونه خون بند ناف نوزادان در اردبیل

ایسنا/اردبیل رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با اعلام اینکه نمایندگی بانک خون بندناف نوزاد رویان در استان اردبیل از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: تاکنون ۱۵۰۰ نمونه در استان اردبیل ذخیره شده است که امیدواریم با فرهنگ سازی بیشتر خانواده‌های بیشتری سلامت خودشان را ذخیره کنند.

حسام رسولی، ۲۲ مهر در کارگاه آموزشی «کاربرد و ضرورت ذخیره سازی سلول‌های بنیادی» ویژه مشاور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل در محل استانداری اردبیل به همکاری‌های مشترک با امور بانوان استانداری اردبیل اشاره کرد و گفت: تربیت کنشگران جمعیت و رصد وضعیت جمعیت و خانواده استان، آموزش های مهارت محور برای بانوان سرپرست خانوار در مناطق محروم و... از جمله فعالیت های مشترک و موثر می باشد.

وی با اعلام اینکه نمایندگی بانک خون بندناف نوزاد رویان در استان اردبیل از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده است، افزود: تاکنون ۱۵۰۰ نمونه در استان اردبیل ذخیره شده است که امیدواریم با فرهنگ سازی بیشتر خانواده های بیشتری سلامت خودشان را ذخیره کنند.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل افزود: جهاددانشگاهی در حوزه سلامت و درمان در لبه علم و تکنولوژی حرکت می کند و از افتخارات آن این است که در حوزه های مختلف توانسته است با عمل به  شعار «ما می‌توانیم» در زمینه تبدیل علم به فناوری و خدمت، جامه عمل بپوشد و بخصوص در حوزه درمان ناباروی و سلول درمانی در سطح جهان مرجعیت علمی پیدا کند. 

در ادامه افسانه جهانی، مدیرکل اموربانوان و خانواده استاندری اردبیل نیز در این جلسه گفت: هر فعالیتی که اقندار و عزت ایران اسلامی را بالا ببرد ارزشمند است و برای بالا بردن این اقتدار در تمام زمینه های فرهنگی، اجتماعی و بویژه سلامت باید تلاش کنیم.

وی ادامه داد: همانطور که قدرت دفاعی و موشک های پرتابی به سوی اسرائیل باعث اقتدار ایران اسلامی می شود؛ پیشرفت در علم و تکنولوژی بویژه در حوزه سلامت هم زمینه ساز توسعه کشور خواهد بود.

جهانی گفت: انسان ها بزرگترین سرمایه در جامعه هستند و تلاش برای سلامت سرمایه های جامعه به اندازه وعده صادق تاثیرگذار است و رشد و توسعه ذخیره بانک خون نیز زمینه رشد نسلی سالم را در جامعه فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha