• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072217088
  • خبرنگار : 50976

استاندار سابق فارس:

دوری از حواشی لازمه پیشرفت استان فارس است

دوری از حواشی لازمه پیشرفت استان فارس است

ایسنا/فارس استاندار سابق فارس وفاق بین مدیران ارشد فارس را بی‌نظیر و مثال‌زدنی دانست و بیان کرد: دوری از حواشی یکی از الزامات برای پیشرفت استان است.

محمد هادی ایمانیه امروز،۲۲ مهرماه در آئین تکریم و معارفه استاندار فارس که در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد با بیان اینکه وفاقی که در بین مدیران ارشد فارس وجود دارد، مثال‌زدنی است، گفت: دوری از حواشی، دستیابی به منافع فارس را تسهیل می‌کند. هر کسی که قلبش برای این نظام و این کشور می‌تپد باید در کنار استانداری قرار بگیرد. 

وی به تشریح اقدامات انجام شده طی دوران تصدی‌گری خودش در استانداری فارس پرداخت و افزود: برگزاری ۴ دوره انتخابات در ۵ ماه، اغتشاشات سال ۱۴۰۱، حوادث تروریستی حرم مطهر شاهچراغ (ع) و کنترل مشکلات امنیتی با همت همه دستگاه‌ها کار کوچکی نبود.

ایمانیه، کسب رتبه برتر در کارگروه توسعه نظم و امنیت کشور، کسب رتبه دوم در مدیریت نارضایتی‌های عمومی، آماده‌سازی قرارگاه اجتماعی و قرارگاه ساماندهی اتباع غیر ایرانی، رتبه اول کشور در ساماندهی کودکان کار و متکدیان را از دستاوردهای ۳ سال فعالیتش در استان فارس دانست و افزود: کاهش طلاق و خودکشی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱، ثابت ماندن روند کاهش جمعیت و راه‌اندازی کمپ‌های ماده ۱۶ از دیگر دستاوردهای استانداری فارس در دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به اینکه طبق اعلام معاونت توسعه استانداری فارس، اعتبارات استانداری نسبت به سال ۱۴۰۰ دو برابر شده است، گفت: کلیه مطالبات پرسنلی تا پایان شهریور پرداخت شده و بدهی به شرکت‌های طرف قرارداد تسویه شده است.

استاندار فارس در دولت سیزدهم تقاضا کرد تا استفاده از ظرفیت دورکاری برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان در روز پنجشنبه‌ها تمدید شده و همچنین ادامه روند ۲ ساعت دور کاری در روز، برای بانوانی که متاهل هستند و فرزند زیر ۱۸ سال دارند در نظر گرفته شده است، ادامه پیدا کند.

ایمانیه در ادامه سخنان خود از فعالیت یک‌هزار فروشگاه منتخب فروش محصولات از مزرعه تا سفره خبر داد و گفت: فارس در ۹ شاخص تولیدی خدمات کشور مقام اول، در ۶ شاخص رتبه دوم و در ۳ شاخص رتبه سوم را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه فارس، رتبه سوم در نرخ مشارکت و رتبه چهارم در نرخ متوسط رشد اقتصادی کشور را کسب کرده است، تصریح کرد: نرخ بیکاری در فارس به پایین‌ترین حد خود در ۱۲ سال گذشته رسیده و ۷ درصد کاهش پیدا کرده است.

ایمانیه با بیان اینکه با برگزاری هفته ۲ بار نشست برای سرمایه‌گذاران به صورت رو در رو، در واقع پنجره واحد واقعی اتفاق افتاد، از انعقاد ۲۰۱ تفاهم‌نامه در مهر سال گذشته و سفر شهید جمهور به استان فارس خبر داد و گفت: برخی از این تفاهم‌نامه‌ها در حال پیگیری و اجرا است.

استاندار سابق فارس با تصریح اینکه با پیگیری‌های انجام شده کارخانه پشم شیشه و سیمان شیراز به زودی به خارج از شیراز انتقال پیدا می‌کند، گفت: همچنین جلسات منظمی با هولدینگ‌های ارشد کشوری برگزار شد. 

وی تصریح کرد: ۳ سال متوالی رتبه برتر در ستاد خدمات سفر نوروز را به دست آوردیم و همچنین در بحث مربوط به پنجره واحد سرمایه‌گذاری، ۵۰ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه در این عرصه شد.

ایمانیه با بیان اینکه در بحث گردشگری سلامت اتفاقات ویژه انجام شده است، گفت: ۶ هزار و ۴۰۰ پروژه همزمان با سفرهای هیئت دولت سیزدهم افتتاح شد. ۴۰۰ روستای استان فارس از تنش و بحران آبی خارج شد و همچنین سدهای نرگسی و هایقر و کوار با سرعت زیادی در حال آماده‌سازی هستند و احتمالاً امسال ۲ سد آبگیری خواهند داشت.

استاندار سابق فارس با اشاره به اینکه بالاترین آمار مرگ ناشی از تصادفات مربوط به فارس بوده است، گفت: در ۶ ماه گذشته ۳۰ درصد از این مرگ و میرها در فارس نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

ایمانیه اظهار کرد: در طی این ۳ سال ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه مورد بهره برداری قرار گرفت. بیمارستان فسا، جهرم، رستم، آباده تشک نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت. ساخت بیمارستان محمد رسول الله(ص) و بیمارستان فاطمه الزهرا (س) که بزرگترین بیمارستان هوشمند خاورمیانه هستند نیز کلید خورده است، همچنین ۶ قطعه از آزادراه شیراز ـ اصفهان نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. 

وی ادامه داد: بهره‌برداری از ورزشگاه شهید سلیمانی شیراز، برطرف شدن نقاط پر حادثه در استان فارس، احداث خطوط ۲، ۳، ۴ مترو شیراز که با سرعت در حال انجام است از دیگر دستاوردهای استان فارس است. 

ایمانیه بیان کرد: ماه گذشته پس از پیگیری‌های بسیار زیاد اولین واریزی آلایندگی پارس جنوبی عسلویه به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌های مهر و لامرد به میزان ۱۵۵ میلیارد تومان انجام شد و قسط دوم آن نیز به زودی واریز خواهد شد. همچنین قرارگاه محرومیت‌زدایی در فارس راه‌اندازی شد که در مناطق محروم مشغول کارهای بسیار ارزشمندی هستند.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم زمین برای اساتید، نخبگان، کادر سلامت، ایثار گران و غیره را در بحث نهضت ملی مسکن تأمین کنیم، گفت: بهترین راه ماندگاری نخبگان و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها تأمین مسکن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد ۱۵ هزار شهید استان فارس، این استان را سرزمین فرصت‌ها و ظرفیت‌ها دانست و گفت: استان فارس و شیراز جنت طراز با همه ظرفیت‌هایی که دارد از یک تاریخ بسیار بزرگ و برجسته برخوردار است. از جنبه دینی، وجود مرقد مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در ایران، از جنبه ادبیات و هنر، وجود سعدی و حافظ ۲ گوهر درخشان که بر پیشانی زبان و ادبیات فارسی می‌درخشند.

اسماعیل قزل‌سفلی ادامه داد: در دانش‌های مختلف شخصیت‌های عظیمی از استان فارس برخاسته‌اند که هر کدام در دوره و عصر خود یگانه بودند، شخصیت‌هایی که در این علوم متنوع به قله رسیدند.

وی افزود: علمای بزرگی از این استان معرفی شده‌اند که در کمتر نقطه‌ای از ایران نظیر دارند و وجود بیش از ۱۶۰ هزار نفر از ایثارگران، جانبازان، آزادگان، خانواده‌های معظم شهدا، یگان‌های نظامی ممتاز، لشکر همیشه پیروز فجر، لشکر همیشه پیروز المهدی، ارتش قهرمان، سرو قامتان نیروی انتظامی، بسیج، وجود دانشگاه‌های مادر مانند دانشگاه شیراز و علوم پزشکی شیراز از ظرفیت‌های بی‌نظیر فارس به شمار می‌رود.

قزل‌سفلی اظهار کرد: شیراز قطب گردشگری، مذهبی، تاریخی، طبیعی و درمانی است که ۵ اثر ثبت شده جهانی و بیش از ۳ هزار و ۷۸ اثر ثبت شده ملی دارد و رنگین کمانی از اقوام، طوایف، مذاهب و اقلیت‌های دینی مختلف مانند عشایر قشقایی، اقوام لر، عرب‌های خمسه، برادران اهل سنت، اقلیت‌های دینی همه در کنار هم برای آباد کردن استان فارس در تلاش هستند. 

وی وجود ۷ هزار هیئت مذهبی، ۷۰ گروه و حزب سیاسی، یک‌هزار و ۲۱۰ سازمان مردم نهاد را کمترین ظرفیت‌هایی دانست که در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در حال نقش‌آفرینی هستند.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری فارس تصریح کرد: فارس رتبه اول محصولات جالیزی، کشاورزی، زراعی و باغی، رتبه اول ذخایر منابع گازی کشور، رتبه اول محصولات دامی و رتبه اول خاک نسوز کشور را به خود اختصاص داده است، همچنین قرار گرفتن در مسیر کریدور ریلی شمال به جنوب و شرق به غرب و قرار گرفتن در شبکه آزادراهی کشور از شمال به جنوب از ظرفیت‌های دیگر فارس است.

قزل‌سفلی در ادامه اظهار کرد: گرد هم آمدیم تا از یک خادم ملت تشکر کرده و او را بدرقه کنیم؛ مردی اهل علم، مردمی، با اخلاص، با همت و با اراده و بصیرت که بن بست نداشت و برای هر کاری راه حلی داشت و شهادت می‌دهم در دولت سیزدهم مصداق بارز کار و فعالیت بود.

وی همچنین استاندار جدید را فردی متدین، خوشنام، انقلابی، دارای اخلاق با کوله‌باری از تجربه ملی دانست و گفت: از طرف همه مردم به ایشان صمیمانه خوشامد می‌گوییم و باور داریم مسیر خدمت با قوت با حضور ایشان و با در نظر گرفتن همه این ظرفیت‌ها ادامه پیدا خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات ۳ ساله محمدهادی ایمانیه قدردانی و حسین‌علی امیری به عنوان استاندار جدید فارس معارفه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha