• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403072217061
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

نخستین مدرسه نمادرس در خراسان جنوبی افتتاح شد

نخستین مدرسه نمادرس در خراسان جنوبی افتتاح شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: نخستین مدرسه انسان دوستی در متاورس «نمادرس» با هدف توان‌افزایی نسل آینده برای آینده‌ای تاب‌آور در جمعیت هلال احمر شهرستان بیرجند افتتاح شد.

محمدعلی کاوسی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی روز یکشنبه  ۲۲ مهر در آیین افتتاح مدرسه هوشمند نمادرس گفت: از آنجایی که سیل و زلزله از حوادث غالب در خراسان جنوبی است در اتاق نمادرس با به کارگیری هوش مصنوعی و فضاسازی سه بعدی مراحل پناهگیری و خروج اضطراری به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

محمدعلی کاوسی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد آسیب‌های حوادث ناشی از ترس است، افزود: تلاش داریم آموزش‌های امدادی را طبق فناوری روز پیش ببریم و جامعه هدف گسترده ای در این زمینه داریم.

وی بیان کرد: تعامل بین جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش به افرایش تاب‌آوری جامعه کمک می‌کند چون اغلب مشکلات در حوادث ناشی از ترس بوده پس غلبه بر ترس در کاهش آسیب‌ها اثرگذار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای راه اندازی اتاق نمادرس در هلال احمر بیرجند حدود ۱۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و مشابه آن در دیگر شهرستان‌ها نیز ایجاد خواهد شد، اظهار کرد: تا پایان سال تحصیلی جاری ۸۰۰ دانش آموز مقطع متوسطه باید با حضور در این مجموعه از آموزش‌های پناهگیری و خروج اضطراری در مواقع سیل و زلزله بهره مند شوند.

سید علیرضا موسوی نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: با توجه به اهمیت جان انسان‌ها فناوری، ورود موفقی به مباحث ایمنی و امداد و نجات داشته است.

وی افزود: ادغام تجربه و آموزش نیز می‌تواند در نجات جان انسان‌ها کارساز باشد از همین رو به شکل ویژه و خاص آموزش‌های امدادی برای مربیان و مراقبان سلامت دنبال می‌شود.

در این آیین بر استفاده حداکثری مدیران مدارس از ظرفیت ایجاد شده در مدرسه هوشمند نمادرس تاکید کرد.

خراسان جنوبی بر روی ۲ گسل بزرگ واقع شده و بیش از دو سوم مساحت استان از نسبت زلزله‌خیزی بالا و بسیار بالا برخوردار است به طوری که مردم این دیار به‌طور میانگین هر ۱۲ سال یک بار شاهد زلزله‌های بالای ۶ ریشتر و خسارت‌های زیان‌بار ناشی از آن بوده‌اند.

سابقه وقوع بیش از ۲۰ نوع بلای طبیعی و غیرطبیعی در استان به ثبت رسیده و زلزله، خشکسالی، سیل، توفان و سرمازدگی دارای بیشترین فراوانی است.

۱۳ اکتبر روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی است که امسال با ۲۲ مهر همزمان شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha