• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403072217031
  • خبرنگار : 50469

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اعلام کرد:

اماکن مذهبی، فضایی برای گسترش سطح مطالعاتی ایلام

اماکن مذهبی، فضایی برای گسترش سطح مطالعاتی ایلام

ایسنا/ایلام مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام از آمادگی این سازمان برای بهره مندی از فضای اماکن مذهبی برای توسعه فضای مطالعاتی و کتابخانه‌ای استان خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «مجید میرزایی» امروز یکشنبه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۳ در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در خصوص اهمیت همکاری دو دستگاه گفت: اگر تفاهم نامه همکاری بین دو دستگاه منعقد شود، می‌توان در پرتو آن، برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در سطح استان اقدامات خوبی انجام داد، به طوری که طی همکاری مشترک به همراه تجهیز و ایجاد کتابخانه در مزار شریف امامزاده‌ها می‌توانیم به عموم مردم کمک کنیم تا از فضای فرهنگی و معنوی این مکان‌های مقدس بهره ببرند.

وی ادامه داد: اماکن مذهبی و امامزادگان متعدد استان، به‌واسطه حضور اکثر مردم، می‌توان از این ظرفیت برای توسعه فضای مطالعاتی و کتابخانه‌ای استان استفاده کرد.

«سمیه حیدری» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ایلام نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص کتابخانه‌های عمومی اظهار کرد: اداره کل کتابخانه‌های عمومی، ۵۸ باب کتابخانه در استان ایلام دارد و امروز به‌واسطه سطح خدمات کتابخانه‌ها و مخاطبان عام آن، این ‌نهاد تبدیل به یک باشگاه فرهنگی و اجتماعی شده‌ است و محل بسیاری از اتفاقات فرهنگی در سطح شهر و روستاهای استان است.

حیدری خاطرنشان کرد: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی و اوقاف‌وامور خیریه‌ استان به‌دلیل در بر داشتن برخی عناصر مشترک در بدنه‌ خود نظیر وجود کتابخانه‌های وقفی آیت‌الله حیدری ایلامی، به مثابه یک خانواده تلقی می‌شوند.

وی به نحوه‌ استفاده و بهره‌برداری این کتابخانه‌ اشاره کرد و گفت: کتابخانه‌ عمومی وقفی آیت‌الله حیدری، طبق سنت حسنه‌ وقف فرهنگی از سوی جمعی از خیرین استان و به پشتوانه مجموعه کتب اهدایی عالم نیک‌اندیش و انقلابی، آیت‌الله حیدری ایلامی ایجاد شد که چندین سال است به‌عنوان یک مکان فرهنگی در حال خدمت‌رسانی به جامعه استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha