• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403072217030
  • خبرنگار : 50022

پیشنهاد ایجاد پیست اسکی سرپوشیده در البرز

پیشنهاد ایجاد پیست اسکی سرپوشیده در البرز

ایسنا/البرز مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به هدفگذاری برای توسعه گردشگری ورزشی در استان البرز گفت:  استان البرز قابلیت‌های فراوانی در زمینه گردشگری ورزشی دارد و برگزاری رویدادهای ورزشی با نگاه به جذب گردشگر، توسعه سلامت جامعه و رشد اقتصاد گردشگری رویکردی جدی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان است.

به گزارش ایسنا، رحیم خاکی روز یکشنبه ۲۲ مهرماه اظهار کرد: اکثر هیئت‌های ورزشی استان فعال هستند و قابلیت‌های فراوانی دارند. از جمله پیست اسکی دیزین که از گذشته مورد توجه بوده و مجموعه اقامتی قدیمی دیزین نیز به عنوان زیرساخت گردشگری منطقه برای اقامت گردشگران که اکنون در حال نوسازی است. دو هتل نیز در منطقه ولایترود در حال اتمام است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز این ظرفیت‌ها در کنار رودهای خروشان کرج و شاهرود در طالقان ظرفیت‌های مختلفی از جمله برای قایقرانی و رفتینگ دارد. همچنین بیش از ۱۵۰ مجموعه پرورش اسب در استان وجود دارد که می‌تواند زمینه‌ای برای برگزاری رویدادهای ورزشی در این حوزه باشد که اغلب به جذب گردشگران زیادی می‌انجامد.

او همچنین البرز را یکی از استان‌های شاخص در زمینه اتومبیلرانی کشور عنوان کرد و گفت: اکنون رویدادهای محلی، کشوری و بین المللی در این رشته به همت کانون و هیئت اتومبیلرانی استان برگزار می‌شود.

به گفته خاکی نیاز است تا زیرساخت‌های لازم برای برگزاری رویدادهای ورزشی در استان فراهم و سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری در این زمینه کرد و اکنون نیز پیشنهاداتی برای ایجاد پیست اسکی دائمی سرپوشیده در انتهای آزادراه همت و همچنین پیشنهاد مجموعه‌ای برای ورزش چوگان در البرز وجود دارد که امیدواریم به نتیجه برسند و قابلیتی بزرگ برای گردشگری ورزشی استان ایجاد کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز با اشاره به بازار ۲۰ میلیون نفری گردشگر از استان‌های اطراف البرز گفت: البرز می‌تواند یکی از قطب‌های گردشگری به ویژه در حوزه ورزشی در کشور باشد که علاوه بر رونق اقتصادی به ایجاد جو شادی و ‌نشاط در جامعه می‌انجامد.

او با اشاره به اینکه برای این منظور باید زیرساخت‌های گردشگری استان  تکمیل شود اظهار کرد: در همین راستا در ۱۸ ماه گذشته ۸۳ موافقت اصولی برای ایجاد تأسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۰ همت و اشتغالزایی بیش از ۱۶۰۰ نفر در استان صادر شده که نیازمند ساماندهی و قانونمندی است. همچنین نگاه ویژه‌ای به آثار تاریخی است و اکنون‌کاخ شهرستانک وسلیمانیه برای این منظور در حال مرمت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha