• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072216876
  • منبع : نمایندگی فارس

عضو شورای شهر صدرا تأکید کرد:

ضرورت تغییر منطقه دانش‌آموزان صدرا در آزمون سراسری به منطقه ۲

ضرورت تغییر منطقه دانش‌آموزان صدرا در آزمون سراسری به منطقه ۲

ایسنا/فارس رئیس کمیسیون‌های حقوقی و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر صدرا خواستار تغییر منطقه دانش‌آموزان صدرا در آزمون سراسری به منطقه ۲ شد.

خداکرم فیروزمند امروز، ۲۲ مهرماه در نشست شورای شهر صدرا با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در موضوع استقرار آموزش و پرورش در صدرا گفت: یکی از دغدغه‌های مهم شورای اسلامی صدرا حضور آموزش و پرورش در این شهر بود و همه اعضا خودشان را یک فرهنگی می‌دانستند و برای محقق شدن آن تلاش کردند.

وی تصریح کرد: دو مدرسه ۱۸ کلاسه، یک مدرسه استثنایی در شیفت مخالف دبیرستان سعدی و یک مدرسه خیّرساز در میدان انتظام با پیگیری‌های شورای شهر در صدرا راه‌اندازی شد.

فیروزمند با بیان اینکه صدرا پیش از این ذیل ناحیه ۲ آموزش و پرورش شیراز اما بدون بهره‌مندی از امکانات متناسب آن، تعریف می‌شد، گفت: اولین درخواست ما این است که آموزش و پرورش صدرا تلاش کند این شهر در دسته‌بندی مناطق آزمون سراسری، منطقه ۲ محاسبه شود و از شمول منطقه یک که ناشی از قرار گرفتن در زیر مجموعه شیراز و امکانات آموزشی آن است، خارج شود تا دانش‌آموزان صدرا بتوانند رقابت عادلانه‌ای با شهرستان‌های منطقه ۲ داشته باشند نه کلان‌شهرهایی مانند شیراز.

وی به کمبودهای آموزشی صدرا اشاره کرد و گفت: لازمه داشتن یک سازمان قوی، داشتن زیرساخت است. در شهر صدرا زمین با کاربری آموزشی کم نیست و شناسایی این اراضی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم آموزشی به همراهی شرکت عمران صدرا نیاز دارد.

فیروزمند تاکید کرد: در مجتمع‌های در دست ساخت اقدام ملی مسکن، از هم اکنون احداث مدرسه پیگیری شود تا پس از رفتن زیر بار جمعیت برای تأمین فضای آموزشی دچار مشکل نشویم.

عضو شورای اسلامی شهر صدرا احداث اردوگاه تربیتی ویژه آموزش و پرورش و اردوگاه تربیتی کانون‌های فرهنگی تربیتی و  قرآنی را از دیگر نیازهای اولویت‌دار شهر صدرا برای جمعیت دانش‌آموزی آن دانست.

فیروزمند همچنین با اشاره به فرسودگی مدارس و دو نوبته بودن تمام مدارس شهر صدرا تصریح کرد: اگر شهرداری در تعمیر و رنگ‌آمیزی و زیباسازی این مدارس در چند سال اخیر یاری نمی‌کرد، تقریبا کارآیی خود را از دست می‌دادند.

رئیس کمیسیون‌های حقوقی و فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر صدرا افزود: متاسفانه معلمان در شهر صدرا کاملا بی انگیزه هستند و همت اداره آموزش و پرورش صدرا را در بهبود شرایط می‌طلبد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha