• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403072216848
  • خبرنگار : 50975

لیزر موهای زائد و خطرات انجام آن در مراکز غیر مجاز

لیزر موهای زائد و خطرات انجام آن در مراکز غیر مجاز

ایسنا/چهارمحال و بختیاری این روزها بیش از گذشته به دلیل گسترش فضای مجازی شاهد فراوانی مراکز زیبایی غیرمجاز هستیم که بدون داشتن تخصص، آموزش و تحصیل، خدمات زیبایی و لیزر پوست و مو ارائه می‌دهند.

به گزارش ایسنا، متاسفانه فضای مجازی هم به کمک این مراکز آمده به طوری‌که افراد با انتشار عکس‌هایی مختلف از خدماتی که ارائه می‌کنند و تبلیغات فراوان، موجب گرایش و جذب افراد شده و از برخی عوارض این کار اطلاعی ندارند.

عاطفه شجری، متخصص پوست، مو و زیبایی در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه لیزر موهای زائد باعث ناباروری و سرطان نمی‌شود، اظهار کرد: اشعه لیزر روی سطح پوست اثر می‌گذارد و عمیق نیست.

وی در خصوص انجام لیزر در بارداری و شیردهی، گفت: انجام لیزر در دوران بارداری و شیردهی ممنوع است، همچنین تاثیر لیزر در افرادی که تنبلی تخمدان و تیروئید دارند، کاهش می‌یابد و درمان موی زائد با لیزر در افرادی که با این بیماری‌ها مراجعه می‌کنند، مطلوب نیست  چراکه دچار مشکلات هورمونی هستند و سطح هورمون مردانه در این افراد بالا است.

شجری ادامه داد: درمان موی زائد در افرادی که تبلی تخمدان دارند بعد از درمان دارویی، لیزر موی زائد خواهد بود ولی مشکلی که این افراد خواهند داشت، تعداد جلسات لیزر از مقدار نرمال که بین هشت تا 12 جلسه بوده بیشتر می‌شود.

لیزر موهای زائد و خطرات انجام آن در مراکز غیر مجاز

مهم‌ترین عوارض انجام لیزر در مراکز غیرمجاز

وی ادامه داد: از مهم ترین عارضه جانبی لیزر، انجام این کار در مراکز غیر مجاز از جمله آرایشگاه‌ها و دیگر مراکزی است که ادعا دارند زیر نظر پزشک متخصص انجام می‌شود اما پزشک متخصص حضور ندارد.

این متخصص پوست، مو و زیبایی در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عارضه غیر قابل جبران دیگر انتقال زگیل از طریق لیزر بوده که ۹۰ درصد سرطان‌های ناحیه تناسلی در خانم‌ها و آقایان مربوط به زگیل است، تصریح کرد: از عوارض حاد لیزر که به دلیل اشکال در کار اپراتور لیزر رخ می‌دهد، سوختگی‌ها و عدم وجود دستگاه‌های مناسب است که با ارائه پاسخ نامناسب هزینه اضافه و یا ایجاد عوارضی از جمله لک، آکنه‌ها و فولیکولیت‌ها به دلیل محیط آلوده ایجاد می‌شود.

وی بیان کرد: انجام کارهای زیبایی قیمت مشخص و مصوبی ندارد، دستگاه‌های لیزر نیز متفاوت و از چند صد میلیون تا چندین میلیارد قیمت دارند.

شجری بیان کرد: بهتر است بعد از اینکه فرد مرکز مناسب خود را انتخاب کرد، یک جلسه با پزشک مشاوره داشته و بعد از اتمام کار نیز از کرم زینک اکساید و بتامتازون استفاده کند تا عوارض کمتری داشته باشد.

وی افزود: لیزر باید به صورت ماهانه انجام شود و در نهایت بعد از ۸ الی 10جلسه ۷۰ الی ۸۰ درصد موهای زائد ریخته و موهای ضخیم و کلفت تبدیل به موهای نرم و کرکی شود و بعد از ۱۲ جلسه در پایان دوره نیاز است که هر چند ماه یک مرتبه یا سالیانه دو تا سه مرتبه به همان مرکز مراجعه و موهای زائد را لیزر کند.

این متخصص پوست، مو و زیبایی خاطرنشان کرد: زیبایی حق همه افراد است و هزینه بالایی دارد، بنابراین توصیه می‌شود اگر افراد توانایی انجام کارهای زیبایی را ندارند به هیچ وجه در مراکز زیرزمینی و آرایشگاه‌ها انجام ندهند. چراکه عوارض ایجاد شده غیرقابل جبران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha