• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403072216846
  • خبرنگار : 71299

سراب «میمه»؛ دردانه دامن کبیرکوه

سراب «میمه»؛ دردانه دامن کبیرکوه

ایسنا/ایلام سراب میمه شهرستان دهلران در استان ایلام از زیباترین مناطق گردشگری است و تلاش‌ها برای تبدیل این بخش را به یکی از مناطق نمونه گردشگری کشور در حال انجام است.

شهر میمه دارای باغات فراوان، آب و هوای معتدل، آب زیاد، جنگل‌های زیبا و کوهستان‌های درهم پیچیده است.

روستاهای دیدنی این منطقه تختان، آگره‌بید، گوراب بالا، گوراب پایین، فرخ‌آباد و بهرام آباد است که هر یک جاذبه‌های گردشگری ناشناخته‌ای محسوب می‌شوند.

طی سالیان اخیر تلاش‌هایی برای بهبود زیرساخت‌های گردشگری و طبیعت‌گردی میمه انجام شده است و این کوشش‌ها ادامه دارد.

عملیات محوطه‌سازی کمپ گردشگری شهر سراب میمه از جمله این تلاش‌ها است که توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آغاز شده و با ساخت آن زمینه اسکان بخشی از گردشگران در میمه فراهم می‌شود.

«فرزاد شریفی» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام در خصوص ساخت کمپ میمه به خبرنگار ایسنا گفت: با اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات ملی به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال، عملیات محوطه‌سازی کمپ گردشگری شهر میمه شهرستان دهلران آغاز می‌شود.

وی افزود: شهر میمه در شهرستان دهلران قرار دارد و دارای هوایی معتدل است که جاذبه‌های گردشگری به‌ویژه آبشار آبتاف در مسیر میمه به پهله زرین‌آباد در زمره مکان‌های گردشگری استان ایلام است.

شریفی در معرفی بیشتر شهر میمه خاطرنشان کرد: شهر سراب میمه دارای چشمه‌های متعدد طبیعی است، همچنین سراب میمه نیز از جاذبه‌های این شهر است که آب سرد و گوارا و جاذبه توریستی تفریحی دارد.

وی گفت: شهر سراب میمه با داشتن قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری طبیعی، تاریخی و فرهنگی به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری در استان شناخته شده است.

جاده دسترسی به شهر میمه از سمت شهر ملکشاهی آغاز می‌شود و جاده‌ای بکر و زیباست که گردشگران را از دامنه کبیرکوه عبور می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha