• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072216776
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان:

اراضی کشاورزی گیلان دارایی ایران است

اراضی کشاورزی گیلان دارایی ایران است

ایسنا/گیلان استاندار گیلان گفت: در آینده امنیت غذایی بر دوش استان‌های شمالی است و لذا نباید به راحتی اجازه تغییر کاربری دهیم.

هادی حق شناس امروز، ۲۲ مهرماه در دیدار با معاونان بنیاد مسکن کشور با اشاره به روحیه انقلابی و جهادی موجود در بنیاد مسکن به ویژه در حوادث و بحران‌ها، اظهار کرد: خیرات و برکات بنیاد مسکن در کشور جاری و ساری است.

وی با بیان اینکه در جریان سیل گلستان شاهد نقش آفرینی بنیاد مسکن در حل مشکلات مردم بودیم، افزود: بنیاد مسکن کارنامه درخشانی در حوادث دارد و بدون ادعا و بی منت به مردم خدمت می‌کند.

استاندار گیلان با اشاره به افزایش مهاجرت از روستا، به تبیین نقش بنیاد مسکن در مهاجرت معکوس پرداخت و ادامه داد: مردم روستا با خدمات بنیاد مسکن آشنا هستند و مایه امید روستاییان است.

حق شناس با تاکید بر فعال شدن نظام مهندسی روستایی و اهتمام در تهیه و بازنگری طرح‌های هادی روستایی، تصریح کرد: مشکلات مردم در قالب کمیسیون ماده ۹۹ باید حل شود که بخشی از آن به طرح هادی بازمی‌گردد.

وی از آمادگی استانداری گیلان برای هماهنگی با سایر دستگاه‌ها جهت تخصیص اعتبارات تهیه و بازنگری طرح هادی خبر داد و خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهد ویلاسازی غیربومی‌ها هستیم؛ این در حالی است که زمین‌های شمال کشور دارایی ایران است. بسیاری از استان‌ها با فرونشست زمین مواجه هستند که ناشی از برداشت بیش از ظرفیت منابع آبی زیرزمینی در بخش کشاورزی است.

استاندار گیلان با اشاره به کشت برنج در ۱۹ استان، اضافه کرد: در آینده امنیت غذایی بر دوش استان‌های شمالی است و لذا نباید به راحتی اجازه تغییر کاربری دهیم؛ در این راستا باید برنامه داشته باشیم، در غیر این صورت مردم خودشان ساخت و ساز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه اصلی‌ترین و ارزشمندترین اراضی ما در روستاها هستند، گفت: با بازنگری طرح های هادی، اراضی مردم تعیین تکلیف می‌شود و می‌توانند ساخت و ساز مناسب داشته باشند. مردم روستا ذهنیت ویلاسازی ندارند و ساخت و سازشان بیشتر جنبه سکونت دارد که با ویلاسازی غیربومی‌ها متفاوت است.

حق‌شناس گیلان را تنها استان از بین ۳۱ استان دانست که گرفتار فرونشست نیست و تاکید کرد: اراضی کشاورزی دارایی ایران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۴:۴۵

این دارایی ایران در دست سواستفاده گران پایتخت که تمااااام زمینهای کشاورزان رو تصاحب کردن، ثروت ایران در دست ی عده خااااص🥺🥹