• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072216708
  • خبرنگار : 71588

حادثه امنیتی سخت برای نظامیان صهیونیست در مرزهای شمالی با لبنان

حادثه امنیتی سخت برای نظامیان صهیونیست در مرزهای شمالی با لبنان

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از وقوع حادثه سخت در مرزهای شمالی با لبنان و زخمی شدن دستکم هفت تن از نظامیان این رژیم خبر دادند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که حداقل هفت تن از سربازان و افسران ارتش این رژیم در جریان یک «حادثه امنیتی سخت» در مرزهای شمالی با لبنان به بیمارستان منتقل شده‌اند.

براساس گزارش روسیا الیوم، رسانه‌های عبری گزارش دادند که بالگردهای رژیم صهیونیستی دست‌کم هفت نظامی مجروح را به بیمارستان منتقل کردند.

در همین حال رسانه‌های عبری گزارش دادند که تاکنون ۱۱ سرباز صهیونیست از منطقه مرزی با لبنان به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند که حال چهار تن از آنها وخیم گزارش شده است.

در همین راستا، حزب‌الله لبنان از هدف قرار دادن محل تجمع سربازان رژیم صهیونیستی در اطراف پایگاه «رمیم» و سربازان دیگر در اطراف پایگاه «المرج» خبر داد.

حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد گروهی از سربازان پیاده‌نظام ارتش رژیم صهیونیستی را که تلاش داشتند از سمت پایگاه رامیه نفوذ کنند هدف قرار داد که درپی آن چندین زخمی و کشته در صفوف دشمن برجای ماند.

در همین رابطه، وزارت بهداشت لبنان از شهادت ۱۱ تن و زخمی شدن ۱۹ تن دیگر در پی ۲ حمله رژیم صهیونیستی به «المعبصره» در جبل لبنان و «دیر بلا» در شمال این کشور خبر داد.

رژیم صهیونیستی اطراف شهرک‌های «شقرا»، «الجبین»، «حنین»، «الضهیره» و «علما الشعب» در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

از سوی دیگر، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شلیک ۳۵ موشک از خاک لبنان به سمت الجلیل الغربی طی ساعات اخیر خبر دادند.

رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند که آژیرهای هشدار در ده‌ها شهرک در الجلیل الغربی به صدا درآمدند.

طبق گزارش رسانه‌های رژیم اشغالگر، ۲ بالگرد نظامی در بیمارستان «رمبام» در حیفا فرود آمدند.

ارتش رژیم اشغالگر همچنین اعلام کرد که ۴۰ موشک از خاک لبنان به حیفا، طبریا و جولان اشغالی شلیک شده است.

در مقابل نیز رژیم صهیونیستی تعدادی از شهرک‌ها را در جنوب، مرکز و شمال لبنان هدف قرار داد که در نتیجه آن چندین غیرنظامی شهید و زخمی شدند.

وزارت بهداشت لبنان پیشتر اعلام کرد که در جریان سه حمله رژیم اشغالگر به استان جبل لبنان در مرکز این کشور و شهرک دیر بلا البترون در منطقه شمال 15 تن شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که یک جنگنده رژیم صهیونیستی یک ساختمان مسکونی در شهرک «برجا» در منطقه «ساحل الشوف» در جبل لبنان را هدف قرار داد که قسمتی از این ساختمان آسیب دید.

شهر دیربلا در شهرستان البترون در منطقه شمال لبنان در معرض حمله رژیم اشغالگر قرار گرفت و درنتیجه آن ۲ منزل تخریب شدند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته تعدادی از شهرک‌های لبنان در منطقه بعلبک در شرق این کشور و شهرک‌های «تمنین» و «یونین» در منطقه البقاع را هدف قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد حدود ۴۰ موشک از خاک لبنان به سمت خلیج حیفا و الجلیل الاعلی شلیک شد.

پیشتر نیز ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد یکی از سربازان ذخیره گردان ۹۲۰۳ تیپ الکسندرونی (۳) نیز در جریان نبرد در جنوب لبنان زخمی شد.

از سوی دیگر، ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که یکی از سربازانش در جنوب لبنان درنتیجه اصابت سه گلوله درجریان نبردهای کنونی در آنجا به شدت زخمی شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از ۲۳ سپتامبر (دوم مهر) حملات گسترده خود به لبنان را با ده‌ها حمله هوایی به ضاحیه جنوبی بیروت و شهرها و روستاهای واقع در جنوب لبنان آغاز کرد و همچنان به این حملات ادامه می‌دهد.

علاوه بر این رژیم صهیونیستی تلاش‌هایی برای نفوذ زمینی به برخی مناطق مرزی لبنان را آغاز کرد که با مقابله شدید نیروهای حزب‌الله لبنان مواجه شده و آنها تمامی تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای پیشروی و اشغال برخی روستاهای جنوبی هم‌مرز با فلسطین اشغالی را ناکام گذاشتند.

حزب‌الله لبنان اعلام کرده تا زمان توقف جنگ غزه به حملات خود علیه رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha