• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403072216683
  • خبرنگار : 50672

افتتاح دادگاه‌های صلح گلستان با حضور معاون اول قوه قضائیه

افتتاح دادگاه‌های صلح گلستان با حضور معاون اول قوه قضائیه

ایسنا/گلستان مجتمع دادگاه‌های صلح استان گلستان امروز یکشنبه با حضور حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، معاون اول قوه قضاییه به بهره‌برداری رسید.

معاون اول قوه قضاییه صبح امرو یکشنبه ۲۲ مهر در این مراسم اظهار کرد: پرونده‌هایی با ماهیت قضایی که پیش از این در شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شد از این پس به دادگاه‌های صلح ارجاع می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمزه خلیلی با بیان اینکه از این پس حجم زیادی از پرونده‌ها از شورای حل اختلاف برای رسیدگی به دادگاه‌های صلح فرستاده می‌شود، افزود: دادگاه‌های صلح افزون‌ بر رسیدگی پرونده‌ها، نظارت بر شورای حل اختلاف را هم بر عهده خواهد داشت.

وی بیان کرد: دادگاه‌های صلح در مجموع تخصصی اداره می‌شود و رسیدگی پرونده‌های کیفری و حقوقی را بر عهده خواهد داشت‌.

معاون اول قوه قضاییه وضعیت آغاز به کار دادگاه‌های صلح در کشور را مطلوب ارزیابی کرد و یادآور شد: مجتمع دادگاه‌های صلح به مرور در تمامی شهرستان‌ها و مرکز استان افتتاح خواهد شد، امروز نیز شاهد افتتاح این مجتمع در گرگان و گنبدکاووس خواهیم بود و افتتاح مجتمع دادگاه‌های صلح رامیان نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

حیدر آسیابی نیز در آیین مراسم افتتاح مجتمع دادگاه های صلح در گرگان اظهار کرد: ۱۰ شعبه در گرگان در قالب مجتمع دادگاه صلح از امروز کار رسیدگی به پرونده ها را آغاز می‌کنند.

 وی با اشاره به اینکه شعب دادگاه های صلح گنبدکاووس نیز امروز به صورت ویدئوکنفرانسی توسط معاون اول قوه قضاییه افتتاح می شود، اذعان کرد: به جز رامیان در همه حوزه های قضایی استان، شعب دادگاه صلح فعال شده است.

آسیابی با بیان اینکه در حال حاضر مجموع ۲۸ شعبه دادگاه صلح در استان گلستان فعال است، ادامه داد: تمام پرونده های در صلاحیت شورای حل اختلاف به این دادگاه های صلح ارجاع داده شده است و شهرستان رامیان هم به زودی و به محض صدور ابلاغ قضات دادگاه صلح آغاز به کار می کند.

وی با بیان اینکه افزایش سرعت و دقت در رسیدگی به پرونده‌ها از اهداف راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در کشور است، افزود: شعب اجرای احکام مدنی و کیفری هم در کنار دادگاه‌های صلح برای افزایش سرعت و دقت در رسیدگی، مستقر شده است تا سرعت آرای صادر شده در این دادگاه ها افزایش یابد.

رییس کل دادگستری گلستان با تاکید براینکه با فعال شدن دادگاه های صلح شعب شورای حل اختلاف از این پس فرصت بیشتری برای تمرکز بر سازش در پرونده ها خواهند داشت، گفت: شعبه دادگاه صلح شهرستان رامیان نیز به زودی و به محض صدور ابلاغ قضات دادگاه صلح آغاز به کار می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha