• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403072216682
  • خبرنگار : 30057

پیش‌بینی وضعیت آینده سازمان‌ها و دستگاه‌ها با پلتفرم هوشمند ایرانی

پیش‌بینی وضعیت آینده سازمان‌ها و دستگاه‌ها با پلتفرم هوشمند ایرانی

یکی از شرکت‌های فناور با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و تحلیل داده، پلتفرمی را معرفی کرد که کاربران با بهره گیری از آن می‌توانند وضعیت آینده سازمان خود را پیش‌بینی‌ کنند.

مهدی شاه‌قلیان از محققان یکی از شرکت‌های فناور در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه این شرکت در زمینه تحلیل داده و هوش مصنوعی فعالیت دارد، گفت: آخرین محصولی که از سوی این شرکت عرضه شده محصولی به نام آرکا است. این محصول پلتفرم جامع تحلیل داده به شمار می‌رود و کاربرد آن در سازمان‌ها موجب هوشمند شدن فعالیت آنها خواهد شد.

وی با اشاره به عملکرد این پلتفرم افزود: این پلتفرم تحلیل داده‌های سازمانی را از یکپارچه‌سازی و پاکسازی داده‌ها شروع می‌کند و در نهایت پیشنهاداتی را برای بهبود عملکرد سازمان‌ها ارائه می‌دهد و سازمان‌ها را از هرگونه ابزارها و نیازهای دیگر در حوزه هوشمندسازی بی‌نیاز می‌کند.  

شاه‌قلیان این پلتفرم را در هر سازمانی که دارای دیتا باشد قابل استفاده دانست و یادآور شد: سازمان با بهره‌گیری از داده‌های موجود در حوزه کاری خود، می‌تواند آینده کاری خود را پیش‌بینی کند. به عبارت دیگر پلتفرم توسعه داده شده در این شرکت بر اساس داده‌های امروز شرکت‌ها و سازمان‌ها پیش‌بینی‌ می‌کند که در آینده در چه سیکل کاری قرار گیرد و چه عملکردی را داشته باشد تا موحب ارتقا آنها شود.

این محقق خاطرنشان کرد: این پلتفرم با بهره‌گیری از هوش مصنوعی روندهای موجود در سازمان را ارزیابی می‌کند و بر اساس آن به کاربر اعلام می‌کند که در ادامه روند کنونی، سازمان‌ها در چه نقطه‌ای قرار خواهند گرفت.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد این پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی و تحلیل داده طراحی شده است، ادامه داد: این پلتفرم در یکی از سازمان‌ها به صورت پایلوت اجرایی شده است.

شاه‌قلیان با اشاره به کاربردهای این پلتفرم برای هوشمند سازی پلیس با بیان اینکه این محصول در این حوزه کاربردهای زیادی دارد، گفت: کشف جرایم، پیش بینی وضعیت آینده بخش‌های مختلف پلیس و تحلیل امروز و آینده از کاربردهای این پلتفرم هوشمند برای پلیس به شمار می‌رود.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha