• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403072216673
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

معاون حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان‌ و بلوچستان:

عرضه و کشتار دام در معابر عمومی هیچ توجیهی ندارد

عرضه و کشتار دام در معابر عمومی هیچ توجیهی ندارد

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان‌ و بلوچستان گفت: شرایط نامساعد بهداشتی محل‌های غیرمجاز عرضه و کشتار دام سبب انتقال بیماری های مشترک خطرناک و واگیردار مانند تب کریمه کنگو می شود.

احمدزاده امروز در بازدید از دامپزشکی استان با اشاره به کشتار غیرمجاز دام در معابر سطح شهر افزود: فروش، عرضه و کشتار غیر مجاز دام در حاشیه شهر و معابر عمومی هیچ توجیهی ندارد.

وی ادامه داد: دلایلی از قبیل عدم شرایط مناسب بهداشتی، عدم نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار، وجود محل های کشتار غیر مجاز دام تهدیدی جدی برای سلامت مردم و به خطر افتادن ایمنی و امنیت غذایی در جامعه محسوب می شود؛ لذا باید آسیب شناسی این موضوع و از طرفی فرهنگ‌سازی صورت گیرد تا مردم بدانند گوشت بسته‌بندی شده بهداشتی مصرف کنند که محصول با ارزشی است.

وی افزود: همگام با فرهنگ‌سازی اقدامات قضایی متناسب لازم است. در راستای سلامت شهروندان و صیانت از امنیت غذایی و سعی در احیای حقوق عامه مردم، بدون اغماض با موضوع تهدید علیه بهداشت عمومی و برچیدن بساط فعالیت واحدی غیرمجاز، محل عرضه غیرمجاز دام یا مراکز دارای ساختار نامناسب، کشتارهای غیر بهداشتی به نحو ویژه برخورد کردیم که این فرآیند، از دوسال قبل شروع شده و پرونده کیفری تشکیل شده است.

وی گفت: شرایط نامساعد بهداشتی محل های غیرمجاز عرضه و کشتار دام سبب انتقال بیماری های مشترک خطرناک و واگیردار مانند تب کریمه کنگو می شود که می توان به راحتی و با عرضه دام ها در محل های تحت نظارت دامپزشکی (کشتارگاه‌ها) و باحضور دامپزشک و ناظر شرعی برای معاینه و کشتار دام توسط ذابح آموزش دیده از چنین خطراتی پیشگیری کرد.

وی از شهروندان درخواست کرد تا برای تهیه و خرید دام به مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی و همچنین برای ذبح و کشتار دام نیز به کشتارگاه های مجاز مراجعه تا با اطمینان از سلامت و حلیت گوشت دام ذبح شده را مصرف کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha