• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403072216621
  • خبرنگار : 50023

ضرورت ایجاد الگوی پایدار برای پیشگیری از اعتیاد در البرز

ضرورت ایجاد الگوی پایدار برای پیشگیری از اعتیاد در البرز

ایسنا/البرز دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز با تاکید بر اینکه ضروری است در استان البرز به الگوی پایداری در بحث پیشگیری از اعتیاد برسیم، ادامه داد: برای دستیابی به این الگو به همکاری و تعامل جهاددانشگاهی بسیار امیدواریم.

به گزارش ایسنا، سردار سید جعفر حسینی در جلسه مشترک با غلامرضا اسکندریان، رئیس جهاددانشگاهی البرز که با هدف افزایش همکاری‌های مشترک بین سازمانی برگزار شد، اظهار کرد: جهاددانشگاهی طی بیش از چهار دهه فعالیت، کارنامه درخشانی داشته و جهادگران این نهاد انقلابی توانسته‌اند با اتکا به شعار ما می‌توانیم بسیاری از مسائل و دغدغه‌های روی زمین مانده  کشور را حل کنند که همه این دستاوردها در سایه خودباوری آنها محقق شده است.

وی با اشاره به نقش جهاددانشگاهی در دوران جنگ تحمیلی افزود: جنگ ما فقط جنگ نظامی نبود بلکه جنگ علمی و فنی نیز بود و جهاددانشگاهی با اتکا به توانمندی نیروی انسانی متخصص خود توانست در بخش علمی و فنی نقشی اساسی ایفا کند.

این مسئول بیان کرد: این باور که اگر همه دنیا درهایشان را به روی ما ببندند، توانایی حل مشکلات خودمان را داریم پس از جنگ نیز در میان جهادگران جهاددانشگاهی باقی ماند و این مجموعه با همان نیت، دید و برنامه فعالیت خود را ادامه داده و توانسته موفقیت‌های بزرگی را در حوزه‌های مختلف داشته باشد.

ضرورت ایجاد الگوی پایدار برای پیشگیری از اعتیاد در البرز

حسینی در ادامه با تاکید بر اینکه کلید حل بسیاری از مشکلات کشور را باید در مدارس و مراکز علمی و پژوهشی جستجو کرد، گفت: جهاددانشگاهی همواره به عنوان بازویی توانمند در کنار مراکز علمی و دانشگاهی کشور بوده و با آسیب‌شناسی و مساله‌یابی مسیر حرکت روبه جلوی آینده سازان کشور را هموار کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی البرز برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد اضافه کرد: جهاددانشگاهی البرز به صورت خودجوش و در راستای رسالتی که دارد، به این حوزه ورود کرده و قطعا منشاء اثرت مثبتی خواهد شد.

حسینی با تاکید بر اینکه ضروری است در استان البرز به الگوی پایداری در بحث پیشگیری از اعتیاد برسیم، ادامه داد: برای دستیابی به این الگو به همکاری و تعامل جهاددانشگاهی بسیار امیدواریم چون بر این باوریم در صورتی که این مجموعه وارد میدانی شود، سربلند از آن بیرون می‌آید.

این مسئول تاکید کرد: شورای هماهنگی با مواد مخدر البر آماده هرگونه همکاری با جهاددانشگاهی جهت تبادل افکار و همکاری تخصصی و علمی برای کاهش معضل اعتیاد در استان است و امیدواریم با گام‌های مشترکی که در این حوزه برداشته می‌شود سایر متولیان این حوزه هم با قدرت و حساسیت بیشتری پای کار بیایند.

ضرورت ایجاد الگوی پایدار برای پیشگیری از اعتیاد در البرز

وی در ادامه با بیان اینکه طی سه سال گذشته پنج مرکز نگهداری معتادین متجاهر در البرز راه اندازی شده که سه مورد از آنها الگوی کشوری هستند، گفت: ما آمادگی داریم از تخصص مشاورین جهاددانشگاهی برای ارائه خدمات مشاوره‌ای به مددجویان این مراکز استفاده کنیم.

حسینی گفت: بدون‌شک با انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و جهاددانشگاهی البرز زمینه همکاری و تعامل مشترک این دو نهاد دوچندان خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در پایان تفاهم‌نامه مشترک بین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر البرز و جهاددانشگاهی استان با هدف افزایش زمینه همکاری و تعامل مشترک این دو نهاد امضا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha