• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403072216611
  • منبع : نمایندگی مرکزی

راه‌اندازی کمپین حفاظت از آثار تاریخی در نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات

راه‌اندازی کمپین حفاظت از آثار تاریخی در نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات

ایسنا/مرکزی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از راه اندازی کمپین حفاظت از آثار تاریخی در جریان برگزاری نمایشگاه بین المللی سنگ محلات خبر داد و گفت: ایجاد تعامل مثبت میان صنعت، تاریخ و فرهنگ از اهداف شرکت در این نمایشگاه برای ساختن آینده‌ای پایدار است.

محمود مرادی نراقی در اینباره اظهار کرد: نمایشگاه بین المللی سنگ نیم‌ور محلات یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت سنگ در کشور است که هر ساله برگزار می‌شود. نمایشگاه سنگ محلات یکی از مکان‌های ایده‌آل برای تبادل اطلاعات و برقراری همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌های مرتبط با استخراج، فرآوری و صادرات سنگ‌ است.

وی ایجاد کمپین حفاظت از آثار تاریخی را از مهمترین اهداف حضور این اداره کل در نمایشگاه سنگ دانست و گفت: امسال ما برای اولین بار در نمایشگاه سنگ حضور داشتیم و در این غرفه به معرفی ارزش های فرهنگی و تاریخی سنگ نگاره هایی که بیش از ۳۵ هزار سال قدمت دارند پرداخته شد و معرفی پیشینه تاریخی سنگ‌ها و چگونگی استفاده از ابزار سنگی توسط انسان های اولیه به نمایش گذاشته شد و معدن‌داران و علاقه‌مندان به این حوزه را با فرهنگ و تاریخ سنگ آشنا کردیم.

مرادی نراقی با تاکید بر اینکه استان مرکزی میزبان چندین هزار سنگ‌نگاره تاریخی فرهنگی است، افزود: استخراج سنگ‌ها ممکن است ناخواسته به طبیعت بکر و آثار تاریخی و فرهنگی آسیب وارد کند و معدن کاران و فعالان سنگ در این نمایشگاه با آسیب‌های احتمالی در این حوزه آشنا می‌شوند.

او با اشاره به اینکه این پویش، نمادی از مسئولیت‌پذیری در صنعت سنگ است گفت: ما به این باور رسیده‌ایم که بهره‌برداری از منابع طبیعی نباید به بهای تخریب فرهنگ و تاریخ و طبیعت انجام شود، بلکه به‌صورت همزمان می‌توان از طریق راهکارهای نوآورانه و پایدار، به رشد صنعت و حفظ تاریخ و طبیعت دست یافت.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اظهار کرد: تغییر نگرش فعالان این صنعت و ایجاد یک تعامل مثبت با تاریخ و فرهنگ از اهداف شرکت در نمایشگاه سنگ نیم ور برای ساختن آینده‌ای پایدار است.

به گزارش ایسنا، به نقل از میراث‌فرهنگی استان مرکزی، مرادی خاطرنشان کرد: نمایشگاه سنگ نیم‌ور فرصت مناسبی را برای معرفی این پویش به جامعه صنعت‌گران و متخصصان حوزه سنگ و معدن فراهم کرده است. در این نمایشگاه موارد متعددی برای آگاهی‌بخشی به شرکت‌کنندگان درباره اهمیت مسئولیت‌پذیری در صنعت سنگ و ترویج مفاهیم پاسداشت فرهنگ و تاریخ و مستند سازی روش‌های سنتی استخراج سنگ ارائه شد.

راه‌اندازی کمپین حفاظت از آثار تاریخی در نمایشگاه بین‌المللی سنگ محلات

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha