• یکشنبه / ۲۲ مهر ۱۴۰۳ / ۰۰:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072216569
  • خبرنگار : 50548

⁠رئیس اتاق بازرگانی استان خبر داد

برگزاری نخستین جشنواره «روز ملی زعفران» در خراسان رضوی در آبانماه

برگزاری نخستین جشنواره «روز ملی زعفران» در خراسان رضوی در آبانماه

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی از برگزاری نخستین جشنواره روز ملی زعفران در قالب سلسله‌ رویدادهای فرهنگی-ترویجی در بازه سوم تا پنجم آبان ماه در مشهد و سطح شهرستان‌های استان خراسان رضوی خبر داد.

محمدرضا توکلی زاده در تشریح اهداف برگزاری این رویداد، عنوان کرد: زعفران، محصول استراتژیک کشورمان در حوزه صادرات، در خطر از دست دادن بخشی از بازار جهانی خود به واسطه ورود جدی بعضی رقبا به عرصه تولید و صادرات این محصول است. زنگ خطری که چندین سال است به صدا درآمده و لازمه پیشگیری از پررنگ‌تر شدن این آسیب، گام نهادن جدی در مسیر معرفی برند زعفران ایرانی است. بخشی از این اقدام می‌تواند در چهارچوب پایه‌گذاری یک جشنواره به مناسبت روز ملی زعفران، تجلی یابد و مقدمه‌ای برای اقدامات بزرگ‌تر باشد.

 تولید و فرآوری زعفران با تاکید بر رعایت استانداردهای بهداشتی و کیفیتی، فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده بهینه و مناسب از زعفران در حوزه فرآوری و صنایع غذایی و توسعه اگروتوریسم با رویکرد جذب گردشگر در فصل برداشت زعفران، از محورهای اصلی این رویداد ملی به شمار می‌آیند. در آیین بزرگداشت این روز نیز که پنجم آبانماه برگزار خواهد شد، بیانیه‌ای در راستای تاکید بر الزامات حمایت از محصول استراتژیکی همچون زعفران، قرائت خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی مشهد وی ابراز امیدواری کرد: این جشنواره در نخستین سالی که زعفران یک روز را در تقویم از آن خود کرده، برکات و اثرات لازم را برای فعالان زنجیره تولید، فرآوری و صادرات این محصول، ایجاد کند. تلاش داریم تا با تعریف رویدادهای مستمر در این حوزه، تا روز ملی زعفران در سال آینده، بنیانی قوی‌تر را برای برگزاری شایسته این رویداد در سنوات پیش رو ایجاد کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha