• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403072116548
  • خبرنگار : 50040

نماینده ولی فقیه در گیلان عنوان کرد

لزوم پخش شدن اذان از گلدسته مساجد

لزوم پخش شدن اذان از گلدسته مساجد

ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان، با تاکید بر لزوم پخش شدن اذان از گلدسته مساجد، خاطرنشان کرد: کسب و کار در زمان نماز بی برکت است و انسان مسلمان نباید نسبت به نماز اول وقت غفلت کند.

آیت الله رسول فلاحتی امروز، ۲۱ مهرماه در آیین بهره برداری مسجد امام رضا(ع) در گلزار شهدای رودسر، ساخت مسجد را نخستین اقدام پیامبر(ص) در آغازین روزهای هجرت دانست و اظهار کرد: پیامبر(ص) بر مسجدسازی و ساده نگه داشتن مسجد تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه آثار و برکات هیچ سازه ای در اسلام مانند مسجد نیست، افزود: هر قدمی که انسان به سمت مسجد برمی دارد، ثواب دارد و لذا ارزش و اهمیت مسجدسازی دوچندان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان تاریخ بشر را عجین با ساخت مسجد و عبادتگاه دانست و تصریح کرد: در طول تاریخ بشر به ویژه تاریخ اسلام، عده ای دشمن مسجد بوده اند و امروز نیز شاهد هستیم که رژیم جعلی صهیونیستی مساجد را ویران می کند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مساجد در طول تاریخ اسلام پایگاه معنویت و تربیت بوده اند، گفت: مسجد پایگاه انسان های اهل کرامت و اهل معنویت و اهل صلاح و اهل تقواست.

وی مسجد را اولین و بزرگترین پایگاه انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب از مسجد نفرت دارند، زیرا پایگاه ساجدان و عارفان است.

امام جمعه رشت به سه ویژگی قرآنی اهالی مسجد اشاره کرد و یادآور شد: اهالی مسجد ایمان به خدا دارند و خدا را حاضر و ناظر بر خود می دانند.

وی ایمان به آخرت را دومین ویژگی اهالی مسجد دانست و با بیان اینکه بدون ایمان به آخرت هیچ عملی از ما پذیرفته نیست، تاکید کرد: اهالی مسجد، اهل نمازند، زیرا نماز ویژگی بارز و شعار مستمر یک مسلمان موحد است و اگر مسلمان هستیم، باید نسبت به نماز به ویژه نماز اول وقت اهتمام داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم پخش شدن اذان از گلدسته مساجد، خاطرنشان کرد: کسب و کار در زمان نماز بی برکت است و انسان مسلمان نباید نسبت به نماز اول وقت غفلت کند.

وی یاد خدا را برتر و بالاتر از همه چیز دانست و بیان کرد: مساجد در وقت نماز ظهر و نماز مغرب اقدام به پخش اذان کنند؛ البته صدای اذان برای نماز صبح باید آهسته باشد.

آیت الله فلاحتی اذان را اعلام اجتماع امت اسلامی به سوی مسجد دانست و متذکر شد: مسجد بزرگترین و مهمترین جایگاه مورد توجه نظام اسلام و بهترین جایگاهی است که انسان می تواند در آن حضور پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha