• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۱
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403072116485
  • منبع : پایگاه‌های خبری

فؤاد ایزدی: آمریکا در جنایات علیه مردم فلسطین، میدان‌دار است

فؤاد ایزدی: آمریکا در جنایات علیه مردم فلسطین، میدان‌دار است

کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل آمریکا گفت: رهبر معظم انقلاب در همان روزهای نخست بعد از عملیات طوفان‌ الاقصی و آغاز حملات اسرائیل به غزه به این نکته بسیار مهم اشاره کردند که آمریکا در جنایات علیه مردم فلسطین، میدان‌دار است.

به گزارش ایسنا، حمایت آمریکا از ترورها و کشتاری که اسرائیل در غزه به راه انداخته وضعیت منطقه را بغرنج کرده است به طوری که سازمان ملل و ملت‌ها و دولت‌های مختلفی نسبت به تداوم این رویه و حمایت‌های آمریکا از اسرائیل معترض هستند. کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل منطقه در گفتگو با بصیرت به نقش آمریکا در مسائل ماه‌های اخیر و جنایت‌های اسرائیل پرداخته است.

فواد ایزدی کارشناس و تحلیلگر سیاست خارجی و مسائل آمریکا در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی بصیرت در پاسخ به این سوال که به نظر شما عملیات طوفان‌الاقصی چه  اثری در تغییر شرایط منطقه ایجاد کرد و در موضوع صلح آبراهام چه نقشی داشت گفت: در این موضوع شکی نیست که در صورت عدم وقوع عملیات طوفان‌الاقصی اینک کشورهای مختلف عربی با تاکید بر عنوان عربستان سعودی با اسرائیل صلح کرده بودند و با به رسمیت شناختن اسرائیل، محور مقاومت و مردم فلسطین تحت فشار قابل توجهی قرار می‌گرفتند.

وی در این باره تاکید کرد: اگر عملیات طوفان‌الاقصی انجام نمی‌شد با کلید زدن عادی‌سازی بین کشورهای عرب و مسلمان منطقه با اسرائیل قطعا پرونده احقاق حق مردم فلسطین و اشغالگری اسرائیل بسته می‌شد؛ لذا کشورهای یاد شده تلاش می‌کردند به انحاء مختلف محور مقاومت از جمله ایران را تحت فشار قرار دهند، اما اینک عادی‌سازی رابطه با اسرائیل که بیش از ۴۰ هزار انسان بیگناه را در غزه و لبنان کشته بسیار سخت است.

وی در ادامه بحث به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص دست داشتن آمریکا در جنایت‌های اسرائیل در غزه و لبنان به یک نکته مهم اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در همان روزهای بعد از عملیات طوفان‌الاقصی و آغاز حملات اسرائیل به غزه به این نکته بسیار مهم اشاره کردند که آمریکا در جنایات علیه مردم فلسطین، میدان‌دار است.

فواد ایزدی در این باره توضیح بیشتری داد و گفت: بی‌شک ایشان به نکته بسیار مهمی اشاره کردند؛ میدان‌دار بودن فراتر از حمایت از یک رژیم غاصب کودک‌کش است. امروز که یک سال از آن زمان گذشته و هر روز بر میزان کشته‌شدگان و حجم جنایات اسرائیل افزوده می‌شود پی به درستی کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌بریم که آمریکا میدان‌دار اصلی جنایت‌ها و تجاوزات منطقه است.

کارشناس و تحلیلگر مسائل آمریکا معتقد است: با نگاهی سطحی به سخنرانی آقای جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آقای بایدن در سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی در سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن متوجه نقش آمریکا در ترور رهبران حزب‌الله می‌شویم؛ وی به صورت تلویحی مسئولیت ترور سید حسن نصراله را می‌پذیرد هر چند عنوان نمی‌کند مستقیم در این عملیات حضور داشته‌اند، اما به این نکته اشاره داشت افرادی که دست آنها به خون اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها رنگین بود با همکاری اسرائیل و آمریکا ترور شد؛ پس اینجا مشخص می‌شد آمریکایی‌ها فقط از ترور سید حسن نصراله حمایت نکردند بلکه کار و پروژه مشترکی را برای این ترور با اسرائیل کلید زدند و به سرانجام رساندند.

فواد ایزدی در این باره یادآور شد: جیک سالیوان قبل از اشاره به این موضوع یعنی همکاری آمریکا با اسرائیل در ترور سید حسن نصراله عنوان می‌کند امروز صبح در واشنگتن دعایی به زبان عبری خوانده شد؛ سپس بغض می‌کند، حال اینجا سوالی مطرح می‌شود مشاور امنیت ملی بایدن چرا بعد از دعا باید بغض کند؟ پاسخ روشن است، چون همه سران آمریکایی از جمله شخص بایدن صهیونیست هستند.

وی در این باره افزود: جیک سالیوان صهیونیست است به این خاطر در موضوع فلسطین در راستای قتل و کشتار مردم و ویرانی اراضی اشغالی میدان‌دار شده‌اند چرا که آنها نیز به مسائل منطقه نگاهی صهیونیستی دارند.

فواد ایزدی یادآور شد: از چه جهت آقای سالیوان یا آنتونی بلینکن یا رئیس‌جمهور آمریکا باید میدان‌دار نسل‌کشی در غزه و لبنان باشند؟ بی‌تردید این‌ها اگر بیشتر از نتانیاهو در این فجایا سهیم نباشند قطعا کمتر دخیل نیستند.

فواد ایزدی در پاسخ به این پرسش که به نظر شما موضوع در پیش رو بودن انتخابات آمریکا می‌تواند در موضوع آتش‌بس و سایر مواردی که در این خصوص مطرح می‌شود تاثیرگذار باشد، گفت: متاسفانه در کشور ما یک مشکل اساسی وجود دارد کسانی که حوزه کاری آنها مسائل سیاست خارجی و آمریکا نیست یا اینکه سیاست خارجی را دنبال می‌کنند، اما درک درستی از مسائل آمریکا ندارند همواره هر چیزی را به انتخابات آمریکا ربط می‌دهند در حالی که موضوع فلسطین یک دغدغه ایدئولوژیک است و هیچ ربطی به انتخابات آمریکا ندارد.

وی در این باره خاطر نشان کرد: به عنوان مثال خانم کاملا هریس حتی به قیمت حمایت از رژیم صهیونیستی حاضر به باختن در انتخابات است با اینکه ادامه جنگ به زیان خانم هریس است و آتش‌بس به نفع وی تا بتواند جوانان معترض آمریکایی را ساکت کند و اینگونه عنوان نماید که وی عامل آتش‌بس است، اما همچنان حامی صهیونیست هاست و روزهای گذشته تاکید کرد ایران، دشمن اصلی آمریکاست.

فواد ایزدی در این باره گفت: مساله حائز اهمیت این است که همه چیز را نباید به انتخابات آمریکا گره بزنیم چرا که مسوولین آمریکایی هرگز خود را  جدای از اسرائیل حس نمی‌کنند؛ از نظر آنها اسرائیل و آمریکا یک مجموعه هستند خواه انتخاباتی در میان باشد یا نباشد؛ پس این همبستگی میدان داری قرار نیست با انتخابات از بین برود لذا انتخابات آمریکا نمی‌تواند در مسائل مرتبط با خاورمیانه و غزه و لبنان اثرگذار باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha