• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403072116381
  • خبرنگار : 50176

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان:

تحقق اقتصاد سالم و شکوفا نیازمند ارائه آموزش‌های مبتنی بر دانش کاربردی است

تحقق اقتصاد سالم و شکوفا نیازمند ارائه آموزش‌های مبتنی بر دانش کاربردی است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: تحقق اقتصاد سالم و شکوفا نیازمند ارائه آموزش‌های مبتنی بر دانش کاربردی است.

محمدرضا جعفری در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: یکی از برنامه‌های دانشگاه تدوین و تصویب رشته‌های جدید است که در سال ۱۴۰۳ در تمام مراکز علمی کاربردی ۲۳ رشته محل جدید ایجاد شد.

وی افزود: همچنین طی سه سال اخیر ۱۲۵ برنامه درسی جدید در دانشگاه تدوین شده که بخشی از آنها طبق آمایش سرزمینی در واحد لرستان در حال اجرا است.

جعفری یکی از اقدامات اساسی دانشگاه جامع علمی کاربردی را اجرای برنامه تضمین شغل دانست و ادامه داد: این دانشگاه بعنوان یکی از بازوان اجرایی آموزش عالی، همسو با سیاست‌های کلی اشتغال و برنامه‌های ششم و هفتم توسعه ملی، اقداماتی در جهت رفع چالش تضمین اشتغال جوانان انجام داد که موجب اشتغال ۷۳ درصد جامعه دانش‌آموختگان دانشگاه علمی کاربردی در بازار کار شد.

وی از ایجاد دو مرکز آموزش علمی کاربری جدید خبر داد و افزود: مرکز آموزش علمی کاربردی شرکت کارخانجات داروسازی گوهرافلاک با پنج رشته محل و مرکز آموزش علمی کاربردی کارخانجات نساجی بروجرد نیز با همین تعداد رشته‌محل آغاز بکار کرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر لرستان با تضمین اشتغال هفتاد درصدی در دو رشته‌محل احیا شد.

وی با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۳ ، ۷۰۵ نفر ظرفیت تضمین اشتغال در لرستان داریم، گفت: وجه تمایز فراخوان امسال با سال‌های گذشته بحث بومی‌گزینی بوده که در اولویت دانشگاه است، وجه تمایز دانشگاه جامع علمی کاربری با سایر دانشگاه‌ها استفاده از مدرسان خبره که تجربه حداقل ده ساله را در یک مهارت خاص داشته باشند است.

این مسئول اضافه کرد: این افراد خارج از تقویم زمانی دعوت به همکاری و با بررسی صلاحیت‌های تخصصی جذب می‌شوند که در همین راستا طی سال گذشته ۳۴ مدرس خبره جذب شده‌اند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربری لرستان لازمه تحکیم جامعه اسلامی را برخورداری از اقتصادی سالم و شکوفا دانست و گفت: تحقق این امر نیازمند ارائه آموزش‌هایی مبتنی بر دانش کاربردی است.

جعفری با بیان اینکه برای کاربردی شدن دانش، آموزش‌ها باید از مولفه‌هایی همچون تناسب برنامه‌های درسی و تجهیزات تخصصی با تغییرات پرشتاب محیطی باشد، ادامه داد: یکی دیگر از مولفه‌های دانش کاربردی بهره‌مندی همزمان از تخصص نخبگان علمی و تجربه خبرگان شغلی است که ما از این دو دسته در دانشگاه علمی کاربردی بهره‌مند استفاده می‌کنیم.

وی در ادامه صحبت‌هایش ضمن اشاره به سی‌وسومین سال تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربری اظهار کرد: این دانشگاه با رسالت تربیت نیروی ماهر متخصص و کار آفرین بعنوان یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد که در راستای عدالت آموزشی از جنس مهارتی نقش بسزایی در اثربخشی حوزه‌های مختلف شغلی و چرخه اجرایی کشور داشته است.

جعفری تاکید کرد: این دانشگاه در چهار بخش صنعت، مدیریت خدمات اجتماعی، کشاورزی و فرهنگ مشغول تربیت فرزندان این مرز و بوم است، در ابتدای مهر۱۴۰۱ ، ۳۰۰۸ دانشجو در واحد لرستان مشغول تحصیل بودند که این تعداد در بهمن سال گذشته به ۸۰۳۱ نفر رسید.

وی با بیان اینکه هدفی که در دانشگاه علمی کاربری دنبال می‌کنیم پیوند میان دنیای آموزش و کار است، گفت: دانشگاه علمی کاربردی به عنوان یک متولی آموزش‌های عالی در سطح کشور بایستی در گذار به اقتصاد مبتنی بر دانش نقش بسزایی داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: با توجه به تغییرات چشم‌گیری که در جمعیت کشور و استان داریم برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های شغلی مطابق با آمایش سرزمین و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی صورت گرفت و اولین اقدام تنظیم سند آمایش و استخراج الگوی توسعه بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: سند آمایش مبنای پذیرش دانشجویان قرار گرفت و بر این اساس با رشته‌هایی که مورد نیاز بازار کار نبود یا با عدم اقبال عمومی مواجه شدن  حذف و طی دو سال اخیر تعداد کد رشته محل‌های این دانشگاه از ۳۰۱ به ۲۳۸ کد رشته محل کاهش یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha