• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403072116354
  • خبرنگار : 50444

حضور جوانان در مساجد خراسان شمالی افزایش یابد

حضور جوانان در مساجد خراسان شمالی افزایش یابد

ایسنا/خراسان شمالی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بر لزوم افزایش حضور جوانان در مساجد استان تاکید کرد. 

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری ۲۱ مهرماه در شورای هماهنگی کانون‌های مساجد استان اظهار کرد: در حال حاضر بخشی از مشکلات مردم در محلات مختلف به واسطه مساجد پیگیری و برطرف می‌شود که این موضوع نشان از ظرفیت بالای مساجد دارد.

وی با تاکید بر اینکه مساجد به نام هیچ کسی نیست اما گروه‌ها، جناح‌ها و مجموعه‌های مختلف را درون خود می‌پذیرد، افزود: از مسئولان و افرادی که ظرفیت بالای مساجد را می‌دانند انتظار داریم تا تلاش کنند حضور جوانان در مساجد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی مسیر تردد زائران علی بن موسی الرضا (ع) است، اظهار کرد: در این راستا مساجدی که در مسیر تردد زائران قرار دارد یک ایستگاه برای آنان است و باید تلاش کنیم خدمات آن‌ها شامل همه اقشار جامعه شود.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه بسیاری از ائمه جماعات استان را روحانیون جوان شکیل می‌دهد، گفت: پایگاه‌ها، تشکلات و مجموعه‌های مختلف باید تلاش کنند تا حضور جوانان در مساجد پررنگ‌تر شود و اوج کار آن‌ها نیز در نماز جمعه تجلی پیدا کند.

سرپرست کانون‌های مساجد استان نیز در این جلسه گفت: ۷۰ پایگاه قرآنی در استان ثبت شده است و خراسان شمالی در این خصوص رتبه دوم کشور را دارد.

تقی صادقی افزود: در طرح اوقات فراغت با همراهی دستگاه‌های استانی ۶۱۷ کلاس اوقات فراغت برگزار شد و در دهه کرامت نیز موفق به برگزاری ۱۰۰ عنوان برنامه شدیم. 

وی برگزاری کارگاه‌های زندگی پویا برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، حمایت از اقشار با توزیع بسته‌های معیشتی، اجرای طرح مرزبانان فرهنگ ویژه مناطق مرزی استان و حمایت از محلات کم برخوردار را از جمله اقدامات انجام شده توسط این مجموعه دانست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این جلسه بر ظرفیت بالای مساجد به عنوان یک محور در محلات تاکید کرد. 

حجت الاسلام حمید رفیعی افزود: مهمترین اثرگذاری‌ها در سبک زندگی، مقابله با استکبار و... با محوریت مسجد اتفاق می‌افتد و در استان نیز شورای تعالی مسجد راه اندازی شد تا از موازی کاری جلوگیری و ظرفیت‌های بیشتر برای اقدامات موثرتر فعال شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha