• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403072116304
  • خبرنگار : 50188

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خبر داد

اختصاص ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به استان کرمان

اختصاص ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمان گفت: در سال جاری ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه به این استان اختصاص یافته که بین دستگاه‌های اجرایی توزیع خواهد شد.

صادق سلطانی‌نژاد امروز ۲۱ مهرماه در جلسه شورای بانک‌های رفسنجان اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبارات تسهیلات کم بهره در قالب تبصره ۱۸ در بخش‌های کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و بخش خدمات در استان پرداخت شد.

وی افزود: این اعتبارات از ابتدای شهریورماه اختصاص یافته و امسال ۱۳ هزار میلیارد است که در روزهای آینده برای توزیع آن در بخش‌های کشاورزی، صنعت و ‌معدن، فناوری و ارتباطات، گردشگری و نیر اشتغالزایی در حوزه‌های کمیته امداد و بهزیستی به بانک‌ها ابلاغ خواهد شد.

سلطانی نژاد با اشاره به لزوم تلاش برای بهبود فضای کسب و کار استان کرمان بیان کرد: شرکت‌های بزرگ و صنایع مادر باید حساب‌های خود را در استان متمرکز کنند تا منابع مالی بانک‌ها در جهت پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی تقویت شوند.

به گزارش ایسنا، معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرماندار رفسنجان هم در این جلسه به برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی اشاره و اظهار کرد: دوره شانزدهم این نمایشگاه قرار است در شرکت تعاونی پسته رفسنجان ۱۴ تا ۱۸ آبان ماه امسال برگزار شود.

همچنین نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار کرد: یکی از طرح‌های مورد پیگیری در کمیسیون اقتصادی مجلس، انتقال حساب‌های بانکی شرکت‌های بزرگ به استان و شهرستان محل فعالیت‌شان است.

 احمد انارکی‌محمدی بیان کرد: برای رفاه حال مردم مقداری پول از محل درآمدهای شرکت مس در بانک‌ها وجود دارد که اگر بانک‌ها همکاری نکنند پول از این حساب‌ها جابه‌جا می‌شود.

وی درباره مالیات هم اظهار کرد: اینکه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان که تولید عظیم دارد و حجم بالای معاملات پولی، خرید و فروش و صادرات را داراست؛ اما مالیات آن در تهران محاسبه و پرداخت می‌شود بنابراین مردم شهرستان رفسنجان دود و آلایندگی مس سرچشمه را تحمل می‌کنند و اگر قرار باشد مالیات هم در تهران محاسبه و پرداخت شود و چیزی عاید شهرستان نشود؛ ظلم است.

انارکی محمدی بیان کرد: برای موضوع برگشت ارز حاصل از صادرات پسته و رفع تعهد ارزی هم پیگیری‌های لازم در حال انجام است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشاورزان بیشترین صدمه را به دلیل قطعی آب، برق و گاز متحمل شدند و محصولشان پوک شد.

اختصاص ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به استان کرمان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha