• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403072116300
  • خبرنگار : 50225

رئیس شورای شهر عنوان کرد

درباره «کنوکارپوس» در اهواز فرافکنی شد/ لزوم جلوگیری از قلع و قمع درختان

درباره «کنوکارپوس» در اهواز فرافکنی شد/ لزوم جلوگیری از قلع و قمع درختان

ایسنا/خوزستان رئیس شورای شهر اهواز با تاکید بر لزوم جلوگیری از قلع و قمع درختان، گفت: فرافکنی و هجمه‌ای که نسبت به گیاه کنوکارپوس وارد شد منجر به این شد که سوداگران به سمت قلع و قمع این درخت حرکت کنند. با توجه به افزایش شدید قیمت چوب و زغال، این افراد به سمت قلع و قمع درختان رفته‌اند که انتظار داریم فراجا در این زمینه به ما کمک کند.

محمدمهدی مطیعی در جلسه امروز (شنبه ۲۱ مهرماه) شورای شهر اهواز در خصوص امنیت پارک‌ها و فضای سبز  اهواز، اظهار کرد: با زحمت و مشقت، تامین روشنایی پارک‌ها و فضاهای سبز را در دستور کار قرار دادیم و تا روشنایی این فضاها برقرار باشد و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است اما یکی از چالش‌ها در این خصوص این است که بعد از برقراری روشنایی با حضور عرضه‌کنندگان قلیان و معتادان متجاهر در این اماکن روبه‌رو می‌شویم، بنابراین در این خصوص نیازمند کمک فراجا هستیم تا به ویژه در ماه‌های پیش رو که شاهد افزایش مردم در این اماکن خواهیم بود، شرایط مطلوب‌تر شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: همچنین از پلیس انتظار کمک در حوزه آموزش‌های شهروندی در زمینه حمل و نقل و ترافیک را داریم. با توجه به اینکه در فصل فعالیت مدارس هستیم می‌توانیم از این ظرفیت برای ارائه آموزش‌ها استفاده کنیم.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: یکی از موضوعاتی که در شورای ششم به جد پیگیر آن بوده‌ایم، جلوگیری از قلع و قمع درختان است. به درست یا غلط در سال‌های گذشته گیاه کنوکارپوس که با شرایط آب و خاک و اقلیم ما سازگار است در اهواز کشت شد اما با فرافکنی به گونه‌ای جا افتاد که این گیاه می‌تواند منجر به آلرژی و حساسیت شود. به این موضوع ورود و همه منابع علمی را بررسی کردیم و این موضوع را جا انداختیم که این گیاه این گونه نیست و دوز گرده این گیاه حتی از درختان مرکبات کمتر است و اگر قرار است دانه این گیاه نیز موجب حساسیت شود، آلرژی‌زایی آن از درخت مرکبات کمتر است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مباحث مطرح شده در خصوص گیاه کنوکارپوس، در مورد ریشه‌های این گیاه بوده است که به دلیل توان رقابتی و ریشه‌زایی در صورتی که تشتک آبیاری دور آن ایجاد نشود و محدوده حرکت ریشه آن مشخص نشود و آب بهنگام در اختیار آن قرار نگیرد به سمت آب حرکت می‌کند و ممکن است منجر به ایجاد مشکلات زیرساختی شود. البته نباید از جانمایی و محل کاشت آن غفلت کرد و این گیاه باید با کار کارشناسی کشت شود.

رئیس شورای شهر اهواز تصریح کرد: فرافکنی و هجمه‌ای که نسبت به گیاه کنوکارپوس وارد شد منجر به این شد که سوداگران به سمت قلع و قمع این درخت حرکت کنند. با توجه به افزایش شدید قیمت چوب و زغال، این افراد به سمت قلع و قمع درختان رفته‌اند که انتظار داریم فراجا در این زمینه به ما کمک کند زیرا در شهرهای صنعتی که این گونه آلودگی وجود دارد بحث فضای سبز بسیار مهم است.

وی افزود: با توجه به فراز و فرودهایی که مجموعه شورای ششم داشته، در حال حاضر جلسات شورای شهر برقرار است. با توجه به گرفتاری‌های مالی مجموعه شهرداری، بحث دفع آب‌های سطحی به جد در دستور کار است و کمیته‌ای برای نظارت بر بحث آب‌های سطحی در دستور کار داریم. داده‌های سال‌های گذشته احصا شده است و امسال به صورت میدانی پای کار هستیم تا از چالش‌هایی که برای مردم ایجاد می‌شود کاسته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
امروز ۱۷:۵۷

فقط این برای ما توضیح بده با توجه به شرایط گرما و باد وخاک به جای کشت درختان سایه دارو تصفیه کننده هوا رو آوردین به کاشت نخل واقعا چرا