«سیدسعداله نبوینژاد» در این خصوص به ایسنا اظهار کرد: پژوهشسرای دانشآموزی مراکزی هستند که بهعنوان مکمل مدارس زمینه کشف و شکوفایی استعدادهای دانشآموزی در مقاطع مختلف تحصیلی را فراهم میآورند و این مهم در راهکار ۶-۶ سند تحول بر آن تأکید شده، از سویی بر اساس ماده ۱۰۱ تا ۱۰۴ آیین نامه اجرایی مدارس با هدف تنوع بخشی به محیط های یادگیری مدارس با تشکیل انجمن های علمی پژوهشی دانشآموزی زمینه بروز استعداد دانشآموزان فراهم میشود.
وی افزود: این مرکز در راستای اجرایی کردن مفاد سند تحول و تبدیل علم به مهارت، فعالیتهای ارزشمندی را طی این سالها انجام داده که برخی از شاخصترین آن کسب رتبه سوم پژوهشسراهای کشور است.
مدیر پژوهشسرای دانشآموزی ایلام افزود: با توجه برنامههای اجرا شده در ترویج و اجرای برنامههای نانوفناوری همواره بهعنوان یکی از مرکز فعال کشور در این زمینه مقام های متعددی از جمله کسب مدال طلا و برنز المپیاد نانوفناوری، کسب سه مقام اول جشنواره نانوفناوری، کسب دو بار مقام اول و یکبار مقام دوم مسابقه علمی کشوری توانمند، برگزاری اولین دوره لیگ استانی نانوفناوری در کشور مطرح بوده است.
وی برگزاری بیش از ۵۰ تور جهادی در مناطق محروم استان با هدف گسترش عدالت آموزشی، برگزاری بیش از ۱۰۰ برنامه شبرصدی در مناطق مختلف و روستاها استان با هدف ترویج علم نجوم، برگزاری بیش از ۸۰۰ وبینار علمی و آموزشی با هدف تجربهگردانی بین معلمان و دانشآموزان سراسر کشور، انجام فعالیتهای علمی پژوهشی و چاپ کتابهای شیمیزان و شیمیمند، اجرای طرح تفکیک از مبدأ در سطح کل شهرستان ایلام در بین همه مدارس ابتدایی شهرستان با آموزش چهره به چهره، نصب سطح های تفکیک از مبداء در محل مدارس، برگزاری رویدادهای بینالمللی با همکاری مدارس خارج از کشور را بخشی از برنامههای این پژوهشسرا اعلام کرد.
انتهای پیام
نظرات