• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 1403072116240
  • خبرنگار : 80001

رشد بورس هم‌زمان با افزایش دامنه نوسان

رشد بورس هم‌زمان با افزایش دامنه نوسان

همزمان با افزایش دامنه نوسان بورس از یک به سه درصد این بازار در اولین روز هفته رشد کرد؛ به طوری که بیش از ۱۴ هزار واحد رشد داشت و به رقم دو میلیون و ۱۱۴ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، بازار بورس در بیست و یکمین روز از اولین ماه پاییز رشد کرد؛ این در حالی است که بازار از چهارم تا شانزدهم مهر غالبا کاهشی بود. در اولین روز هفته تعداد سهام مثبت بورس ۱۷۳ عدد و سهام منفی ۱۵۸ عدد بود. به طور کلی بازار ۰.۶۹ درصد افزایش داشت.

روز شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۱۴ هزار و ۵۱۲ واحد رشد کرد و در عدد دو میلیون و ۱۱۴ هزار و ۲۱۲ واحد ایستاد. در روز کاری گذشته نیز شاخص کل به ترتیب ۳۴۲۲ واحد و ۲۴۵۳ واحد افزایش داشت.

شاخص هم‌وزن نیز امروز ۱۶۷ واحد افزایش یافت و به رقم ۶۹۶ هزار و ۸۹۸ واحد رسید.

روز شنبه ۲۷۰ هزار فقره معامله به ارزش ۶۰۸۰ میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.

رشد بورس هم‌زمان با افزایش دامنه نوسان
نقشه بازار بورس ـ شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳

فولاد، فملی و فارس به ترتیب از نمادهای تاثیرگذار بر شاخص بورس بودند که هرسه سبز شدند. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به ذوب، شستا و وبملت اشاره کرد.

روز بیست و یکم مهر ۱۴۰۳ شاخص فرابورس ایران برخلاف بورس ۲۴ واحد کاهش داشت و به ۲۱ هزار و ۹۶۱ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز فرابورس ۱۴۸ هزار فقره و ارزش آن ۶۰۷۵ میلیارد تومان بود.

آریا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشت اما زاگرس و خاور اثر منفی ایجاد کردند. فزر، کرمان و شفام هم از نمادهای پرتراکنش بودند.

به نظر می‌رسد اثر ریسک‌های سیستماتیک و متغیرهای سیاسی که از ابتدای هفته گذشته بر بازار سایه افکنده به تدریج کاهش یافته است. روز ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ایران در پاسخ به شرارت‌های اخیر رژیم صهیونیستی از جمله ترور اسماعیل هنیه در خاک کشور و به شهادت رساندن سردار مقاومت، سید حسن نصرالله و عباس نیلفروشان، تل‌آویو را هدف ۲۰۰ موشک بالستیک قرار داد و ضربات مهلکی به اسرائیل وارد کرد.

دامنه نوسان نمادهای سهام که از هفتم مهرماه به ۱ درصد کاهش یافته بود، امروز به ۳ درصد رسید. هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در جلسه صبح امروز خود مقرر کرد دامنه نوسان سهام در بورس و فرابورس از امروز شنبه ۲۱ مهرماه به مثبت و منفی ۳ درصد برگردد.

از هفتم مهرماه ۱۴۰۳ و به دنبال افزایش تنش‌های بین‌المللی و شهادت سید حسن نصرالله نیز سازمان بورس دامنه نوسان را از ۳ درصد به مثبت و منفی ۱ درصد کاهش داده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha