• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403072116204
  • خبرنگار : 71415

رسانه فرانسوی: اوکراین ۱۲ تا ۲۰ جنگنده میراژ دریافت می‌کند

رسانه فرانسوی: اوکراین ۱۲ تا ۲۰ جنگنده میراژ دریافت می‌کند

یک رسانه فرانسوی جزئیاتی از برنامه فرانسه برای ارسال جنگنده‌های نسل‌ چهارمی خود برای اوکراین را فاش ساخت.

به گزارش ایسنا، در پی بیانیه رسمی «سباستین لوکورنو» وزیر دفاع فرانسه در خصوص ارسال جنگنده‌های نسل چهارمی «میراژ» برای اوکراین، وبگاه فرانسوی «آویون لژاندر» به نقل از منابع مطلع فاش کرد که تعداد این جنگنده‌ها بین ۱۲ تا ۲۰ فروند خواهد بود.

سباستین لوکورنو، وزیر دفاع فرانسه روز سه‌شنبه هفته گذشته گفت اوکراین قرار است اولین جنگنده‌های میراژ ۲۰۰۰ را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۵ از فرانسه تحویل بگیرد.

اظهارات او بعد از آن مطرح شد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور  فرانسه در ماه ژوئن گذشته اعلام کرد پاریس قصد دارد تعداد نامشخصی جنگنده «۲۰۰۰-۵اف» را برای تقویت نیروی هوایی به کی‌یف بدهد.

منابع مطلع به وبگاه فرانسوی آوین لژاندر تصریح کردند فرانسه بین ۱۲ تا ۲۰ فرونده جنگنده میراژ را در اختیار اوکراین قرار خواهد داد.

این نشریه گزارش کرد که اولین بخش از این جنگنده‌ها تا ۳۰ مارس سال ۲۰۲۵ تحویل اوکراین خواهد شد.

طبق این گزارش این جنگنده‌های میراژ که تحویل اوکراین خواهند شد امکان مسلح شدن به موشک‌های کروز «اسکالپ-ای‌جی» (سایه طوفان) که هم‌اکنون ارتش اوکراین در اختیار دارد را خواهند داشت.

کارشناسان فرانسوی قبل از تحویل داده شدن این جنگنده‌ها از آموزش‌های مجدد عملیاتی به خلبان‌های اوکراینی و ارتقای کیفی مکانیک‌ها و متخصصان مسلح سازی اطمینان حاصل خواهند کرد.

یکی از تغییراتی که در این جنگنده‌ها صورت گرفته امکان مجهز شدن آنها به موشک‌های اسکالپ-ای‌جی که از قبل از سوی متحدان غربی در اختیار اوکراین قرار گرفت، است. همچنین آنها به منظور ایفای نقش به عنوان جنگنده‌های چند منظوره ارتقا می‌یابند.

پیشتر روزنامه فرانسوی «لوموند» گزارش داده بود که نیروی هوا و فضای فرانسه به دنبال آموزش دادن به ۲۶ خلبان ارتش اوکراین در عرض ۲ سال آینده است. این روزنامه همچنین نوشت که خلبان‌های اوکراینی برای کار با جنگنده‌های «آلفا جت» آموزش می‌بینند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha