• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403072116171
  • خبرنگار : 50225

فرمانده انتظامی استان:

گشت هوشمند پلیس ۱۱۰ در خوزستان اجرا می‌شود

گشت هوشمند پلیس ۱۱۰ در خوزستان اجرا می‌شود

ایسنا/خوزستان فرمانده انتظامی خوزستان با تاکید بر لزوم هوشمندسازی اقدامات پلیس در سطح شهر از اجرای گشت هوشمند ۱۱۰ در این خصوص خبر داد.

سردار سیدمحمود میرفیضی در یکصد و شصتمین جلسه فوق‌العاده صحن علنی شورای شهر اهواز که امروز (۲۱ مهرماه) برگزار شد، با تبریک عملیات وعده صادق ۲ اظهار کرد: امسال شعار هفته فراجا «مردم قانون‌مدار و پلیس هوشمند» تعیین شده است؛ در بحث قانون‌مداری اگر قرار است پلیس هوشمند باشد باید مردم هم هوشمند باشند. قانون‌مداری یعنی تکلیف‌مداری و رعایت تکلیف شهروندی توسط مردم و در مقابل پلیس هم باید حقوق شهروندی را رعایت کند. زمانی که از هوشمندی صحبت می‌شود یعنی باید پلیس به مطالبات مردم پاسخگو باشد تا رضایتمندی مردم افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با توجه به تاکیداتی که حضرت آقا در بحث هوش مصنوعی داشت، باید بیشتر به سمت استفاده از فناوری برویم. بیش از ۱۰۰ سامانه در داخل و خارج از سازمان خدمات می‌دهند اما آنچه مهم است سرعت، شفاف‌سازی، پاسخگویی در کوتاه‌ترین زمان، کاهش هزینه‌ها، داده‌کاوی و تصمیم‌گیری مناسب در این خصوص است.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: یکی از اقدامات پلیس در این راستا کروکی الکترونیکی است که این کار در سطح جاده‌های کشور در حال انجام است و داده‌های ناشی از آن منجر به تعیین سهم دستگاه‌ها و انجام کار مشترک بین دستگاه‌ها می‌شود. همچنین «پلیس من» خدمات مختلفی به مردم ارائه می‌دهد که هدف از این کارها کاهش سطح تماس و تسهیل در ارائه خدمات است.

میرفیضی عنوان کرد: در خوزستان هوشمندسازی نسبت به استان‌های دیگر می‌تواند بیشتر خودش را نشان دهد؛ یکی از این اقدامات در این خصوص گشت هوشمند در حوزه ۱۱۰ است. یکی از مطالبات مردم کاهش زمان حضور و حضور به موقع پلیس و رسیدگی به موضوع است که در حال تلاش هستیم از ظرفیت‌های هوشمندسازی در این زمینه استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: پلیس در تلاش است از ظرفیت‌های موجود در حوزه افزایش رضایتمندی مردم استفاده کند. ما در کارها مرزبندی نداریم و نباید جزیره‌ای کار کنیم بلکه باید با همکاری با دیگر دستگاه‌ها از جمله شورای شهر و شهرداری، خدمت‌رسانی به مردم انجام و موجب افزایش رضایتمندی شود.

فرمانده انتظامی خوزستان گفت: به جای بار، باید یار همدیگر باشیم. پلیس بین نیروهای مسلح بیشترین سطح تماس با مردم را دارد و سرریز یک سری موضوعات در حوزه پلیس است بنابراین باید موضوعات اجتماعی را با راهکار اجتماعی حل کنیم و حتی مسائل امنیتی به موضوع اجتماعی تبدیل شود و با راهکار اجتماعی حل شوند. 

وی بیان کرد: در حوزه شهرداری و شورای شهر کارهای مشترک زیادی داریم که پلیس آمادگی دارد در همه حوزه‌ها آنچه در توان دارد در اختیار بگذارد تا کارها منتج به نتیجه شود.

میرفیضی گفت: بسیاری از مشکلاتی که در اهواز داریم به دلیل بی‌انضباطی است و این بی‌انضباطی در حوزه ترافیک و حوزه‌های دیگر خروجی‌های مختلفی دارد. چرا در حوزه ترافیک باید تابلو، چراغ، دوربین و عامل پیاده داشته باشیم تا مردم قانون را رعایت کنند در حالی که اگر فردی منضبط و قانون‌مدار باشد این گونه نخواهد بود. مردم هم باید در این زمینه مطالبه‌گر باشند و تنها باید با افرادی که قانون‌شکنی می‌کنند برخورد شود.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در موضوعات مختلف عنوان کرد: امیدواریم با همکاری و هم‌افزایی اقدامات مختلفی در راستای انضباط شهری، رعایت قوانین و مقررات و روان‌سازی شد آمدی اقدامات مؤثری انجام شود.

فرمانده انتظامی خوزستان در خصوص استفاده بیشتر شهروندان از فضای سبز و پارک‌ها در نیمه دوم سال، بیان کرد: یکی از وظایف ما در این راستا برقراری امنیت عمومی و ایجاد بسترها برای انجام کارهای تخصصی است. در زمینه جمع‌آوری معتادان متجاهر هم آمادگی همکاری داریم.

وی با بیان اینکه باید هر کاری با پیوست مشارکت مردم انجام شود، عنوان کرد: در حوزه جلوگیری از قلع و قمع درختان آمادگی همکاری وجود دارد اما مهم‌ترین موضوع در این زمینه مشارکت مردم است. اگر بتوانیم ارتباط درست و موثری با مردم برقرار کنیم قطعا مشارکت مردم افزایش می‌یابد و در نتیجه مقبولیت، محبوبیت و مرجعیت بیشتر می‌شود.

میرفیضی گفت: پلیس نمی‌تواند در هر جایی حضور پیدا کند، بنابراین مردم باید به عنوان مطالبه‌گر نقش خود را ایفا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha