• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403072116157
  • خبرنگار : 50034

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

بیش از ۶۰ پروژه در حوزه سلامت در همدان افتتاح شده‌ است

بیش از ۶۰ پروژه در حوزه سلامت در همدان افتتاح شده‌ است
عکس تزئینی است

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بیش از ۶۰ پروژه در حوزه سلامت در استان همدان افتتاح شده‌ است، گفت: روند ساخت ساختمان مرکز اورژانس پیش‌بیمارستانی آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود دهه فجر سال آینده به افتتاح برسد.

دکتر محمدمهدی مجذوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به طراحی و بهره‌برداری از ۱۸ سامانه در دانشگاه اشاره و اظهارکرد: خرید ۱۳۰ هزار متر عرصه زمین در پردیس دانشگاه اقدام بسیار ارزشمندی بود تا بتوانیم هشت هزار متر فضای آموزشی جدید ایجاد کنیم.

مجذوبی از راه‌اندازی ۱۵ رشته‌مقطع تحصیلی جدید و ایجاد زیرساخت‌های دستیاری چشم‌پزشکی خبرداد و اضافه کرد: اقدامات شایسته‌ای در زمینه آموزش داشتیم، ازجمله اضافه کردن ۱۵ رشته‌مقطع تحصیلی به دانشگاه و جذب رشته دستیاری چشم‌پزشکی و تمامی کارهای مقدماتی آن انجام شده و منتظر آخرین جلسه شورای گسترش وزارتخانه هستیم که با مصوب شدن آن دستیار چشم‌خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: در حوزه بهداشت نیز افتتاح آزمایشگاه مرجع معاونت بهداشتی و تجمیع آزمایش‌های تشخیص مولکول، افتتاح فاز دوم سردخانه نگهداری واکسن غرب کشور و نوسازی زنجیره سرما با خرید ۲۴۰ دستگاه یخچال محقق شد.

جذب ۲۰۲ بهورز در راستای تقویت ظرفیت‌های بهداشتی در روستاها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان تأکید کرد: مجوز جذب ۲۰۲ بهورز دریافت‌شده که این افراد در حال طی دوره کارورزی و آموزش هستند و به‌مرور طی یک سال آینده به خانه‌های بهداشت راه پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی دندانپزشکی پورسینا در بهار و بخش تکمیلی بیمارستان فاطمیه با اضافه کردن بیش از ۸۰ تخت از اقدامات حوزه درمان بوده است، افزود: بیمارستان اکباتان سال گذشته افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید و مقرر شد درمان کودکان زیر هفت سال رایگان شود و ۴۱۲ تخت طی سه سال به بیمارستان‌های استان افزوده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در ادامه افزود: توسعه و تجهیز سه اورژانس بیمارستان‌های مهر و امام حسین(ع) ملایر و علیمردانی نهاوند، راه‌اندازی دو مرکز سطح دو ناباروری در سطح استان و یک مرکز در کبودراهنگ، خرید و نصب پنج دستگاه سی‌تی‌اسکن در بیمارستان‌های استان، از اقدامات حوزه درمان است.

وی با اشاره به آمار موفقیت‌آمیز در حوزه ناباروری، اظهار کرد: از ۱۵ درصد درمان ناباروری در سال ۱۴۰۰ به ۲۵.۷ درصد رسیده‌ایم.

مجذوبی به تشریح اقدامات اورژانس دانشگاه علوم پزشکی همدان پرداخت و گفت: اورژانس بانوان و اورژانس ناشنوایان برای نخستین‌بار در استان راه‌اندازی شد.

وی افزود: همچنین باتوجه به بحث ترافیک شهری پنج دستگاه موتورلانس به ظرفیت اورژانس اضافه شده و اورژانس هوایی نیز با وجود اینکه هر پرواز ۱۰۰ میلیون هزینه دارد هیچ هزینه‌ای از بیمار دریافت نمی‌شود و همه شهرستان‌های ما پد بالگرد دارند و این پتانسیل نیز در راستای تقویت عملکرد اورژانس مورد حمایت قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha