• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403072116061
  • خبرنگار : 71496

درگیری‌ میان مقاومت و نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان در طوباس

درگیری‌ میان مقاومت و نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان در طوباس

در درگیری‌ها میان نیروهای مقاومت و نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین در طوباس واقع در شمال کرانه باختری، یک جوان فلسطینی زخمی شد.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های فلسطینی اعلام کردند که در شهر طوباس واقع در شمال کرانه باختری، پس از آنکه نیروهای امنیتی وابسته به تشکیلات خودگران فلسطین «احمد ابو العایده» فرمانده گردان طوباس در سرایا القدس را بازداشت کردند، درگیری‌های شدیدی میان این نیروها و نیروهای مقاومت شکل گرفت.

به نوشته روزنامه «عربی۲۱»، این رسانه‌ها گزارش دادند: دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین همزمان با استمرار این درگیری‌ها، چند تن از جوانان منطقه بازار قدیمی شهر طوباس را نیز بازداشت کردند.

به گزارش رسانه‌های یاد شده، دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین از مدت‌ها قبل در تعقیب ابو العایده بودند و تقریبا هر روز بازداشت‌هایی را در کرانه باختری انجام می‌دهند.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتشار بیانیه‌ای، اقدام دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان در تعقیب نیروهای مقاومت در طوباس و دیگر مناطق کرانه باختری را محکوم کرد.

همچنین این جنبش در بیانیه خود اعلام کرد: تیراندازی نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان به «عطاف جرادات» زن آزاده فلسطینی و مادر ۲ اسیر که او را زخمی کرد، محکوم می‌کنیم.

جهاد اسلامی در ادامه نیز تاکید کرد: اقدامات دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان قابل قبول نبوده و بر خلاف ارزش‌های ملی و مسوولیت آنها در حفاظت از مردم ما در برابر رژیم اشغالگر و شهرک‌نشین‌ها است.

این جنبش در ادامه نیز از تشکیلات خودگردان خواست اقدامات دستگاه‌های امنیتی‌اش علیه نیروهای مقاومت را که با اشغالگران مقابله می‌کنند، متوقف کند.

جهاد اسلامی همچنین از شخصیت‌های برجسته جنبش فتح و تمامی افراد و گروه‌های ملی خواست این اقدامات محکوم دستگاه‌های تشکیلات خودگردان را متوقف کنند.

گردان‌های سرایا القدس نیز در بیانیه‌ای بسیج عمومی در شهر طوباس و لغو محاصره نیروهای مقاومت را که توسط دستگاه‌های امنیتی فلسطین محاصره شدند، خواستار شد.

سرایا القدس در بیانیه خود اعلام کرد: با توجه به حملات وحشیانه رژیم اشغالگر و اقدامات دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان از جمله بازداشت نیروهای گردان و یورش اشغالگران به خانه‌های شهروندان برای شناسایی و بازداشت نیروهای گردان، تمامی جوانان انقلابی، نیروهای مقاومت و مردم را به بسیج عمومی و حمایت از نیروهای گردان‌های سرایا القدس فرا می‌خوانیم.

این گردان‌ها در ادامه بیانیه خود نیز تاکید کرد: تمامی انسان‌های آزاده و شریف را به بسیج عمومی و لغو محاصره نیروهای گردان طوباس که به محاصره دستگاه‌های امنیتی درآمدند، فرا می‌خوانیم.  

گردان‌ طوباس نیز با انتشار بیانیه‌ای ساکنان کرانه باختری را به بسیج عمومی و حمایت از نیروهای مقاومت فراخواند که با حمله وحشیانه رژیم اشغالگر و دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان روبه‌رو هستند.

دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین، روز پنج‌شنبه منزل احمد ابو العایده در طوباس را به محاصره درآورده و پنج تن از جوانان منطقه را بازداشت کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha