• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403072116016
  • خبرنگار : 71938

روانبخش: رهبر انقلاب قدرت نیروهای مسلح را افزایش دادند

روانبخش: رهبر انقلاب قدرت نیروهای مسلح را افزایش دادند

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها گفت: در حال حاضر نیروهای مسلح کشورمان به قدری مقتدر شده‌اند که وقتی ۲۰۰ موشک در خاک رژیم صهیونیستی فرود می‌آید، کشورهای هم‌پیمان این رژیم نیز حساب کار دستشان می‌آید.

حجت الاسلام قاسم روانبخش در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر لزوم افزایش توان بازدارندگی کشور در مقابل دشمنان اظهار کرد:‌ اصل بازدارندگی طبق فرمایش قرآن کریم تعریف می‌شود؛ خداوند در قرآن می‌فرماید هرچه می‌توانید نیرو فراهم کنید. در گذشته شمشیر، نیزه و اسب های تندرو و امروز توان موشکی و پهپادی از جمله نیروهای بازدارنده برای کشورهای مسلمان بوده و سبب ایجاد ترس دشمنان است. 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ بنابراین اگر قدرت بازدارندگی که سبب ترس دشمنان است، وجود داشته باشد، جنگی آغاز نخواهد شد اما اگر دشمن احساس کند ما ضعیف هستیم، اقدام می‌کند.

وی افزود: در جنگ تحمیلی چون صدام احساس می‌کرد جمهوری اسلامی ضعیف است، به کشورمان حمله کرد اما به خاطر اقدامات مهم رهبر انقلاب، دشمن دیگر جرأت نکرد به خاک کشورمان حمله کند. در حقیقت رهبر معظم انقلاب کشور را بیمه کرد و قدرت نیروهای مسلح کشور را افزایش دادند. در حال حاضر نیروهای مسلح کشورمان به قدری مقتدر شده اند که وقتی ۲۰۰ موشک در خاک رژیم صهیونیستی فرود می آید، کشورهای هم پیمان این رژیم نیز حساب کار دستشان می‌آید.

روانبخش در پایان تاکید کرد:‌ هرچه قدر قدرت خود را در عرصه نظامی و دیگر زمینه ها افزایش دهیم، موجب بازدارندگی دشمنان خواهد شد. رهبر انقلاب نیز در دیدار اخیر با نخبگان فرمودند که اگر بیشتر در موضوع بازدارندگی کار کرده بودیم، امروز نباید شاهد جنایات اسرائیل در لبنان و غزه می‌بودیم و از نخبگان خواستند تا سطح بازدارندگی را افزایش دهند. اینگونه سطح امنیت و توان نظامی کشور افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha