• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403072115994
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خبر داد

رشد ۲۰ درصدی ثبت اطلاعات معادن آذربایجان شرقی در سامانه کاداستر

رشد ۲۰ درصدی ثبت اطلاعات معادن آذربایجان شرقی در سامانه کاداستر

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در سه ماه گذشته ۶۸ درصد معادن استان نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه کاداستر اقدام کردند که این رقم نشان از افزایش قابل توجه درصد معادن فعال استان است.

عبدالحمید سرتیپی افزود: ثبت اطلاعات معدن از سوی بهره بردار و یا مسئول فنی در سامانه کاداستر، شرط فعال بودن آن محسوب می شود و عدم اقدام به آن، منجر به سلب صلاحیت بهره برداری از معدن خواهد شد.

وی ادامه داد: در ادامه معادن راکد در قالب بسته‌های مزایده و در دو مرحله در اختیار بخش‌های خصوصی قرار می‌گیرد.

 سرتیپی در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت‌های عظیم معدنی استان، بر ضرورت جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این بخش تاکید کرد.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب‌های معدنی کشور، دارای ذخایر غنی و متنوعی از جمله مس، طلا، مولیبدن و آلومینا است، اظهار داشت: متأسفانه با وجود این ظرفیتها، سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی به جز معدن مس سونگون صورت نگرفته است.

سرپرست اداره‌کل صمت استان با اشاره به قابلیت‌های برخی از مواد معدنی آذربایجان شرقی در سطح منطقه‌ای و حتی جهانی، افزود: بهره‌برداری بهینه از این ذخایر می‌تواند تحول عظیمی در اقتصاد استان ایجاد کند و ما را در منطقه به یک قطب معدنی تبدیل کند.

وی در ادامه به مشکلات موجود در مسیر جذب سرمایه‌گذاران در بخش معدن اشاره کرد و گفت: تامین ماشین‌آلات مدرن، نوسازی زیرساخت‌ها و ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های کلان از جمله چالش‌های پیش رو است که نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت، سرتیپی در پایان، از تدوین بسته‌های سرمایه‌گذاریش در بخش معدن خبر داد و گفت: با ارائه این بسته‌ها و تشسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری، امیدواریم بتوانیم شاهد جذب سرمایه‌گذاران بیشتری در این بخش باشیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha