• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403072115975
  • خبرنگار : 71415

بربوک: پوتین به تماس‌های شولتس پاسخ نمی‌دهد

بربوک: پوتین به تماس‌های شولتس پاسخ نمی‌دهد
شولتس و زلنسکی

وزیر امور خارجه آلمان ادعا کرد ولادیمیر پوتین دست رد به مذاکره با اولاف شولتس بر سر مساله صلح در اوکراین زده و به تماس‌های تلفنی این صدر اعظم آلمان جواب نمی‌دهد.

به گزارش ایسنا، «آنالنا بربوک»، وزیر امور خارجه آلمان مدعی شد «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه به تماس‌های تلفنی «اولاف شولتس»، صدر اعظم آلمان پاسخ نمی‌دهد و نمی‌خواهد با وی درباره میانجی‌گری برای صلح در اوکراین صحبت کند.

به نوشته «رویترز»، بربوک در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با «ژوراج بلانار»‌، همتای اسلواکیایی خود در شهر برلین گفت: «اوکراین برای یک صلح عادلانه آماده است.»

او مدعی شد: «او (پوتین)‌ از پذیرفتن صلح سر باز  می‌زند و هر روز یک سیگنال جدید به نفع جنگ و ویرانی می‌ِفرستد. او حتی دیگر حاضر نیست با صدر اعظم آلمان تلفنی گفتگو کند.»

این در حالی است که «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین روز جمعه در برلین با «اولاف شولتس»، صدر اعظم آلمان دیدار کرده و در پی این دیدار برلین یک کمک جدید دیگر به ارزش حدود ۵۰۰ میلیون پوند برای اوکراین اعلام کرد.

صدر اعظم آلمان عنوان کرد این کمک جدید برای اوکراین که هر چه بیشتر به آتش جنگ در این کشور دامن خواهد زد پیامی برای پوتین است مبنی بر اینکه غرب دست از پشتیبانی ‌های خود از اوکراین نخواهد کشید.

زلنسکی روز پنجشنبه در لندن بود و از به اصلاح «طرح پیروزی» خود در مقابل «کر استارمر»، نخست وزیر بریتانیا در لندن رونمایی کرد. او پیش از آن نیز به پاریس سفر کرده و در آنجا با «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه دیدار کرده بود.

زلنسکی همچنان در تلاش است از متحدان و حامیانش از جمله آمریکا و چند کشور اروپایی مجوز برای حمله کردن با موشک‌های دوربرد غربی به عمق خاک روسیه را بگیرد.

زلنسکی در مقر دولت انگلیس یک مذاکرات سه جانبه را با شرکت استارمر و همینطور «مارک روته»، دبیر کل جدید ناتو بر سر وضعیت جنگ و مساله استفاده از موشک‌های دوربرد دریافتی از حامیانش برگزار کرد.

روته مدعی شد هیچ دلیل حقوقی برای ممانعت از استفاده اوکراین از تسلیحات دریافتی از غرب علیه اهداف در خاک روسیه وجود ندارد اما کشورهای حامی کی‌یف باید به صورت انفرادی درباره مجوز دادن به این حملات تصمیم بگیرند.

زلنسکی بعد از مذاکرات در مقر دولت انگلیس مدعی شد: «هدف از طرح صلح من ایجاد شرایط درست به منظور پایانی عادلانه برای جنگ است. من از بریتانیا به سبب تداوم پشتیبانی نظامی از کشورمان از جمله با موشک‌های دوربرد تشکر می‌کنم.»

انگلیس یکی از اصلی‌ترین حامیان اوکراین بوده که انواع و اقسام تسلیحات سنگین شامل اولین تسلیحات ضد تانک، تانک‌های رزم اصلی چلنجر ۲ و موشک‌های دوربرد سایه طوفان را در اختیار این کشور قرار داده است.

زلنسکی روز جمعه در ضمن سفر به برلین که در راستای تلاش برای گرفتن کمک‌های نظامی بیشتر صورت گرفت گفت امید به پایان یافتن جنگ با روسیه در سال آینده میلادی دارد.

در حالی که کی‌یف با سومین زمستان سخت خود از زمان شروع جنگ با روسیه مواجه شده، رئیس جمهور اوکراین در ۲ روز گذشته تور دیگری از سفرهای خود با هدف تلاش برای گرفتن کمک‌های نظامی بیشتر از همپیمانان را به لندن، پاریس، رُم و برلین برگزار کرد.

زلنسکی در دیدار با شولتس از کمک‌های آلمان به اوکراین تشکر و اظهار کرد: «این بسیار مهم است که این کمک‌ها در طول سال آینده میلادی کاهش نیابند.»

او با گفتن اینکه به اصطلاح طرح پیروزی خود را با شولتس در میان گذاشته مدعی شد: «امید می‌رود که جنگ نهایتا در سال آینده، ۲۰۲۵، پایان یابد.»

شولتس به زلنسکی قول داد آلمان و دیگر متحدانش در اتحادیه اروپا تجهیزات نظامی بیشتر در سال جاری میلادی برای اوکراین بفرستند. او با دادن وعده یک کمک چهار میلیارد یورویی آلمان در ۲۰۲۵ به اوکراین گفت: «ما از حمایتمان از اوکراین دست بر نخواهیم داشت.»

شولتس گفت با زلنسکی بر سر لزوم برگزاری کنفرانس صلحی برای اوکراین با شرکت روسیه توافق کرده اما گفت: «صلح تنها می‌تواند بر مبنای قوانین بین‌المللی برقرار شود. ما صلح دیکته شده توسط روسیه را نخواهیم پذیرفت.»

زلنسکی در ادامه سفرش به آلمان با «فرانک والتر اشتاینمایر»، رئیس جمهور این کشور نیز دیدار کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha