• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072115969
  • خبرنگار : 50972

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا استان:

استان خراسان نسبت به سایر نقاط کشور، بارش‌های بیشتری را در پاییز خواهد داشت

استان خراسان نسبت به سایر نقاط کشور، بارش‌های بیشتری را در پاییز خواهد داشت

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خراسان رضوی گفت: بارش‌ها در پاییز سال جاری کمتر از حد نرمال پیش‌بینی شده است ولی در نواحی شرقی و شمال شرق از جمله استان خراسان نسبت به سایر نقاط کشور، بارش‌های بیشتری را در پیش خواهد داشت.

مرتضی اثمری در گفت‌گو با ایسنا اظهار کرد: طی هشدار زرد صادر شده در روز پنج‌شنبه، امروز ذرات گرد و غبار و آلودگی هوا را به ویژه در مناطق مرکزی و غرب استان پیش رو خواهیم داشت. در نواحی جنوبی افزایش سرعت ورزش باد باعث خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد.

وی ادامه داد: در شب و فردا رشد ابرناکی را به ویژه در دامنه‌های هزار مسجد و بینالود خواهیم داشت که رگبارهای پراکنده در این ناحیه از استان پیش‌بینی شده است.

اثمری افزود: طبق تحقیقات، بارش‌ها در پاییز سال جاری کمتر از حد نرمال پیش‌بینی شده است ولی در نواحی شرقی و شمال شرق از جمله استان خراسان نسبت به سایر نقاط کشور، بارش‌های بیشتری را در پیش خواهد داشت. پاییز امسال در کشور از لحاظ دمایی بالاتر از رنج نرمال خواهد بود و استان خراسان از نظر دمایی افزایش دمایی کمتری نسبت به سایر نقاط کشور خواهد داشت.

کاهش محسوس دما از یکشنبه در سطح استان پیش‌بینی شده است

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خراسان رضوی اضافه کرد: امروز دما تغییرات قابل ملاحظه‌ای ندارد اما فردا، یکشنبه، کاهش محسوس دما را در سطح استان پیش‌بینی شده است.

اثمری گفت: دمای مشهد مقدس در روز یکشنبه با ۴ درجه کاهش نسبت به امروز به  ۲۵ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید که این کاهش دما تا اواسط هفته ادامه‌دار خواهد بود و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با دمای ۲۲ درجه، سردترین روزها در شهر مشهد پیش‌بینی می‌شود.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خراسان رضوی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، فریمان با ۷ درجه بالای صفر سردترین نقطه و تایباد با ۳۵ درجه گرم‌ترین شهر استان گزارش شده است، بیشترین سرعت وزش باد نیز  از سبزوار با ۴۰ کیلومتر بر ساعت ثبت و گزارش شده، همچنین دمای مشهد مقدس در شبانه روز گذشته بین ۱۴ و ۲۱ درجه در نوسان بوده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha