• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072115968
  • خبرنگار : 50663

استاندار سابق خراسان رضوی: 

حدود ۱۰ درصد مسائل کشور مربوط به خراسان رضوی است

حدود ۱۰ درصد مسائل کشور مربوط به خراسان رضوی است

ایسنا/خراسان رضوی استاندار سابق خراسان رضوی گفت: ۸ تا ۱۰ درصد مسائل کشور مربوط به خراسان رضوی می‌شود و حاضرم شهر به شهر این موضوع را اثبات کنم.

یعقوبعلی نظری صبح امروز ۲۱ مهرماه در آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان رضوی که در مجتمع شهدای سلامت مشهد در حال برگزاری است، اظهار کرد: جلسه تودیع و معارفه یک فرصت بسیار خوب در اختیار تودیع‌شونده قرار می‌دهد. اولین نکته مهم حلالیت‌طلبی است به دو دلیل؛ ابتدا اینکه وقتی انسان مسئولیت دارد چه قول بدهد و چه ندهد به مردم مدیون می‌شود و نسبت به مردم وامدار است. من هم از چنین موردی مستثنی نیستم، حتما در جریان این ۳ سال، قصورات زیادی بوده است که بنده با توجه به توانی که در اختیار داشتم از عهده برنیامدم و چاره‌ای ندارم جز اینکه سر تعظیم فرود آورم. 

وی افزود: همچنین تقاضای حلالیت از همکاران و مسئولان دستگاه‌ها داریم، زیرا رویکرد ما سخت‌گیری در کار بود و اگر سخت نگیریم جبران عقب‌ماندگی امکان‌پذیر نیست. بر همین اساس طبیعی است که در گیرودار سخت کار کردن، با تنش مواجه شده‌ باشیم. لذا از تمام همکاران حلالیت‌ طلب می‌کنم. مدیریت ما کششی بوده است، یعنی من بیفتم جلو و آقایان مارا همراهی کنند که این همراهی صورت گرفت.

استاندار سابق خراسان رضوی بیان کرد: تشکر و قدردانی دارم ابتدا از مسئولین ملی و در رأس همه، شهید عزیز جمهور که از من برای این مسئولیت دعوت کردند. من داوطلب استانداری نبودم اما به نوعی بر من تکلیف شد و حسم بر این بود که همان طور که در دوران دفاع مقدس بودم، ضرورت دارد که در این میدان نیز حضور پیدا کنم. 

نظری اضافه کرد: وقتی ما بر اساس نیازهای استان تصمیم سخت و جهادی می‌گیریم، به پشتوانه‌ ملی احتیاج داریم. خوشبختانه در این ۳سال بسیاری از وزرا از ما حمایت می‌کردند که از همه تشکر و قدردانی دارم، مخصوصا از شهید رئیسی و افتخار می‌کنم نامم در دولت ایشان ثبت شد و ان‌شاءالله که ذخیره آخرت باشد.

وی ادامه داد: از سمت مسئولین و شخصیت‌های استانی حمایت، اتحاد و اتفاق نظر نسبت به استانداری شکل گرفت. استان ما معروف بود به اینکه همه مشغول کار و خدمت هستند. در این بین از آیت‌الله علم‌الهدی و همچنین از اعضای شورای تامین و تولیت آستان قدس رضوی تشکر و قدردانی دارم. 

استاندار سابق خراسان رضوی با اشاره به چالش‌های استان در حوزه اقتصادی، بیان کرد: گاهی اعلام می‌شود آمارها خلاف واقعیت است. ممکن است در اثر غفلت باشد، اما عامدانه نیست. با این حال، ۸ تا ۱۰ درصد مسائل کشور مربوط به خراسان رضوی می‌شود و حاضرم شهر به شهر این موضوع را اثبات کنم.

نظری با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری و پروانه‌ بهره‌برداری مهم‌ترین مولفه در اقتصاد است، گفت: در حوزه زیرساخت‌ها ۳۴ مسئله داریم. در حوزه برق ۴ پست ۴۰۰ کیلوولت نیاز داریم و هر پست ۸۰۰ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد. ما قریب به ۵ همت فقط در موضوع توزیع برق نیاز داریم که باید از محل تامین منابع فاینانس و مولدسازی تامین شود. ظرفیت آماده است و در فرآیند تصمیم‌گیری، کار تمام شده است اما خرج کردن منابع مالی نیز تلاش و پیگیری می‌خواهد.

وی اضافه کرد: بارها گفتیم ما عقب‌ماندگی ۱۰ تا ۱۲ هزار کلاس درس در استان داریم. ۴۰۰۰ کلاس ساخته شده و ۵۰۰۰ کلاس دیگر در دست ساخت است که ۲۵۰۰ مورد توسط خیرین ساخته می‌شود و ۲۵۰۰ مورد دیگر را باید دولت با منابع حاصل از مولدسازی بسازد. اگر تصمیم جهادی نمی‌گرفتیم تا ۱۰ سال دیگر هم اقدامی نمی‌شد. برای دهکده المپیک ثامن‌الائمه که مورد نیاز استان خراسان و کشور است منابع آن از مولدسازی محیا می‌شود و ادامه پیدا خواهد کرد.

نظری ادامه داد: در حوزه اجتماعی، تغییر روندها خیلی مهم است. در طی این سال‌ها میزان رشد منفی موالید کاهش پیدا کرده است. اکنون نرخ طلاق در استان ما رشد منفی دارد و ازدواج رشد مثبت. پس در حوزه اجتماعی و فرهنگی غفلت صورت نگرفته است. 

استاندار سابق خراسان رضوی افزود: همچنین ما ۴ مرحله انتخابات را با سلامت کامل برگزار کردیم که بابت آن از شورای تامین صمیمانه تشکر می‌کنم. ما اتفاقات سال ۱۴۰۱  را با کمترین عارضه پشت سر گذاشتیم. در حوزه اداری و سازمانی، خراسان رضوی تنها استانداری با ۶ معاونت است. ما معاون امنیتی را جدا کردیم. به علاوه معاونت فرهنگی، اجتماعی و زیارت را به صورت مستقل تشکیل دادیم زیرا نمی‌شود همه کارها در یک معاونت انجام شود.

نظری با بیان اینکه اکنون در بین مسئولین خدمت به زائرین تبدیل به یک فرهنگ شده که باعث افتخار است، اظهار کرد: در این سال‌ها سیل، زلزله، کرونا و خیلی مسائل اتفاق افتاد. در شیرباد ۷۰۰ خودرو در برف گیر کردند. خیلی افراد متوجه نشدند که ما برای اینکه مردم را نجات دهیم، بر روی برف بنزین ریختیم.

وی با تاکید بر اینکه وفاق یکی از مهم‌ترین راهکارها برای حل مشکلات است، عنوان کرد: باید در فکر و عمل مسئولین وفاق جاری باشد. مبادا شعار وفاق بدهیم و در میدان عمل همدل نباشیم. موقع ارزیابی، برای زحماتی که برای این کشور و نظام انجام شده است ارزش قائل باشیم. گاهی کلماتی به کار می‌رود که من متاثر می‌شوم. اینکه یک مسئول در توصیف خدمات انجام‌شده در گذشته از کلمه خیانت استفاده کند، خیلی جای تأسف دارد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha