• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403072115858
  • منبع : نمایندگی فارس

ورود بازرسی کل فارس به موضوع معدن کوه رحمت تخت جمشید

ورود بازرسی کل فارس به موضوع معدن کوه رحمت تخت جمشید

ایسنا/فارس در پی دستور رئیس منطقه ۲ سازمان بازرسی و بازرس کل استان فارس مبنی بر پیگیری ماجرای فعالیت معدن شهرداری مرودشت در کوه رحمت سربازرس و بازرسان گروه شهرداری‌ها با حضور در محل به بررسی موضوع پرداختند.

موضوع فعالیت معدن کوه رحمت مرودشت یکی از موضوعات پر بحث این روزهاست. نزدیکی این معدن به تخت جمشید نگرانی مردم را از بابت حفظ آثار باستانی افزایش داده است و طی روزهای اخیر شاهد تجمعات مختلفی در اعتراض به فعالیت این معدن هستیم.

این معدن متعلق به شهرداری مرودشت است. طی روزهای گذشته رسانه‌های محلی مرودشت اطلاع دادند که دادستان این شهرستان موضوع توقف این معدن را صادر کرده است. از سوی دیگر استاندار فارس هم در پاسخ به مطالبه خبرنگار ایسنا درباره این معدن تأکید کرد که دستور توقف فعالیت این معدن را صادر کرده است.

همچنین خبرنگار ایسنا در نشست خبری کاظم اکرمی، رئیس منطقه ۳ بازرسی کشور و بازرس کل استان فارس که هفته گذشته برگزار شد، مبحث معدن کوه رحمت مرودشت را مطرح کرده و با توجه به دغدغه مردم در این رابطه، خواستار ورود سازمان بازرسی به این موضوع شد که در همان نشست خبری، اکرمی به بازرسان مربوطه دستور ورود و پیگیری این موضوع را داد. 

در پی این اخبار و درخواست‌ها امروز، ۲۱ مهرماه به دستور بازرس کل استان فارس، علی اکبر ایزدی سعدی سربازرس و بازرسان گروه شهرداری‌ها، شهردار مرودشت، رئیس اداره صمت و رئیس میراث فرهنگی را فراخواند و با حضور در محل به بررسی موضوع پرداختند.

به گزارش ایسنا، در این راستا مستندات مربوط به این معدن از جمله مجوزهای فعالیت،استعلامات و مکاتبات شهرداری، میراث فرهنگی، صمت و… اخذ و مقرر شد بازرسی استان موضوع را به جد پیگیری کند.

در جریان بازدید از این معدن که در ۲۲ کیلومتری تخت جمشید واقع شده است، اظهارات مسئولان مربوطه نیز اخذ شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha