ایرج عبداللهی در گفتوگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب درباره اقدامات حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت در دولت سیزدهم انجام شده است، اظهار کرد: در سالهای اخیر، پیشرفتهای خوبی از نظر کمی و کیفی در بحث آموزش رشته فیزیوتراپی صورت گرفته و در عین حال مشکلاتی چون حقوق پایین اعضای هیات علمی که منجر به خروج تعداد قابل توجهی از اساتید از دانشگاهها شده، فرسودگی تجهیزات آموزشی و تحقیقاتی دانشگاهها، کمبود کادر علمی و مراکز بالینی بعلت واگذاری تعدادی از مراکز آموزش بالینی به بخش خصوصی مشهود بوده که برخی از آنها لزوما مربوط به این دوره ۳ ساله نیست.
وی با بیان اینکه آموزش رشته فیزیوتراپی نسبت به سال های گذشته از نظر کیفی و کمی پیشرفت های قابل ملاحظه ای داشته است، تاکید کرد: وجود استادان با سطح علمی خوب و تنوع مقاطع تحصیلی از جمله آنهاست به خصوص اینکه مقطع دکتری حرفه ای در دوره اخیر به مقاطع قبلی رشته فیزیوتراپی اضافه شده و همین موضوع ارتقای کمی و کیفی مطلوب را در رشته فیزیوتراپی به وجود آورده است.
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران درباره این تحول آموزشی اضافه کرد: به علت گستردگی حیطه های این رشته، مقطع ۴ ساله کفایت نمی کرد و امسال پس از یک دوره آزمایشی که در گذشته برگزار شده بود، اجرای فراگیر دکترای حرفه ای فیزیوتراپی در ۶ دانشگاه شروع شده و دانشجویان این مقطع هم اکنون در حال تحصیل هستند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا نظرات انجمن فیزوتراپی در تصمیم گیری های وزارت بهداشت دخیل بوده است؟، بیان کرد: فرایند تصمیم گیری در معاونت آموزشی در خصوص تغییر محتوا یا مقطع جدید مستلزم عبور از مراحل متعدد در شورای معین و گسترش علوم پزشکی است که نظرات جامعه فیزیوتراپی نیز در این فرآیندها لحاظ شده است.
عبدالهی با بیان اینکه در دولت سیزدهم مانع جدی برای گسترش رشته فیزیوتراپی نداشته ایم، تاکید کرد: معاونت آموزشی وزارت بهداشت دولت سیزدهم در حوزه فیزیوتراپی عملکرد قابل قبولی داشته است.
انتهای پیام
نظرات