• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403072115812
  • خبرنگار : 50663

رئیس مجمع نمایندگان استان:

استاندار جدید خراسان رضوی مورد تأیید دو قوه مجریه و مقننه است

استاندار جدید خراسان رضوی مورد تأیید دو قوه مجریه و مقننه است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی گفت: دکتر مظفری مورد تایید دو قوه مجریه و مقننه است و انتظار داریم از همه ظرفیت معنوی استان برای پیشبرد اهداف بهره ببرد.

مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان رضوی در مجتمع شهدای سلامت مشهد با حضور وزیر کشور آغاز شد.

در جلسه روز چهارشنبه، ۲۱ مهرماه هیات دولت، غلامحسین مظفری به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد. پیش از این یعقوبعلی نظری به مدت ۳ سال در این منصب قرار داشت. 

مظفری با گرایش سیاسی اصلاح‌طلبی، گزینه مورد تأیید اصلاح‌طلبان و اعضای ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در خراسان رضوی برای تصدی منصب استانداری بود و اعضای مجمع نمایندگان استان نیز با این گزینه موافق بودند. 

این مراسم با حضور اسکندر مومنی وزیر کشور، نمایندگان مجلس، شخصیت‌های فرهنگی و اقتصادی و مسئولان استانی در حال برگزاری است.

محسن زنگنه صبح امروز ۲۱ مهرماه در آیین تکریم و معارفه استاندار خراسان رضوی که در مجتمع شهدای سلامت مشهد در حال برگزاری است، اظهار کرد: بنده از طرف مجمع نمایندگان استان از سردار نظری در طول ۳ سال تصدی استانداری خراسان رضوی تقدیر و تشکر می‌کنم. ایشان با تمام شرایطی که داشتیم، با همکاران خود شبانه‌روز کمر همت برای خدمت بستند. می‌دانم امروز که این بار از روی دوش ایشان برداشته شده، خدا را شاکر هستند.

وی افزود: تبریک و تهنیت به آقای مظفری دارم که شخصیتی گرانقدر با سوابق درخشان از استانداری خراسان رضوی تا مناطق آزاد اند و مهم‌تر اینکه مورد تأیید مجمع نمایندگان استان هستند. نظر نمایندگان در مجلس یازدهم و دوازدهم این بود که انتخاب استاندار را حق رئیس‌جمهور می‌دانستیم و می‌دانیم. در دولت قبل هم ۱۸ نماینده نامه برای رئیس‌جمهور نامه نوشتیم. ما خدمت دکتر پزشکیان نامه‌ای نوشتیم و گفتیم که شما مسئول انتخاب استاندار هستید.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی ادامه داد: با تماسی که وزیر کشور گرفتند، با حضور ایشان جلسه‌ای در مجمع برگزار و تمام گزینه‌های احتمالی را بررسی کردیم. در نهایت ۴ نفر از بزرگوارانی که حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد حائز آرای نمایندگان بودند را به صورت استمزاجی به دکتر مومنی معرفی کردیم که یکی از آنان آقای مظفری بود و تشکر می‌کنیم که دولت به نظر نمایندگان اعتماد کرد.

زنگنه تاکید کرد: شعار وفاق رئیس‌جمهور مبارک است. وفاق یعنی تمرکز بر نقاط اشتراک و خروج از مسیر بسته سیاسی‌بازی و تاکید بر دایره فراخ شایسته‌سالاری. تاکید بر سلوک، روش و منش اهداف وفاق است. ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی امیدواریم این مسیر در خراسان رضوی ادامه پیدا کند.

وی عنوان کرد: دکتر مظفری مورد تایید دو قوه مجریه و مقننه است و انتظار داریم از همه ظرفیت معنوی استان برای پیشبرد اهداف بهره ببرد. نماینده ولی فقیه در استان، آستان مقدس رضوی و تولیت، مسئولین قضایی، ۱۸ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، نیروهای ارزشمند و خدوم نظامی، مجموعه حوزه علمیه و ده‌ها هزار نیرو نخبه و کارآمد و گروه‌ها و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی از جمله ظرفیت‌های استان هستند.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی بیان کرد: ضمن خداقوت به آقای نظری و همه مدیران دوره قبلی استانداری، برای آقای مظفری توفیق روزافزون از خداوند متعال می‌خواهم و می‌گویم ما نمایندگان خود را مکلف به کمک به دولت می‌دانیم و موفقیت دولت، موفقیت همه است و از همه مدیران استان حمایت می‌کنیم.

سید هادی طباطبایی، معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی نیز در بخش دیگری از این مراسم اظهار کرد: خراسان رضوی مملو از استعداد، توانمندی و امکانات بالقوه است. ما در دوره حضور خود در استانداری با تمام توان سعی کردیم امکانات به حالت بالفعل دربیاید و امیدواریم در این دولت با توانمندی‌ بیشتر و تکیه به مردم این مسیر ادامه پیدا کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی در طی چهار و نیم دهه از عمر خود مسیر خدمت به مردم را طی کرده و هدف هم همین بوده است. انقلاب برای تغییر ارزش‌ها و نگرش‌های دیکتاتورمآبانه شکل گرفت و نظام حاکم بر کشور را از نظام ارباب-رعیتی به مردم‌سالاری دینی تغییر داد.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: مسئولین در نظام اسلامی ایران هیچ شأن بالاتری از خدمت‌رسانی به مردم برای خود قائل نیستند و این بالاترین افتخار است. کما اینکه رهبری نیز در ابتدای امر گفتند به من خادم بگویید بهتر است از اینکه رهبر بگویید. 

طباطبایی خاطرنشان کرد: دکتر پزشکیان چند روز پیش اعلام کردند ملاک ارزشیابی ما رضایتمندی مردم است و ما در این مسیر گام برمی‌داریم. خراسان‌ رضوی سرشار از منابع غنی از جمله منابع انسانی و منابع طبیعی است. در حوزه معدن جزو برترین‌های کشور از حیث ذخایر هستیم و در تمام حوزه‌های اقتصادی، زیارت، گردشگری، اجتماعی و سیاسی استان سرشار از نعمت است. این‌های ظرفیت‌هایی است که باید بیش از چیزی که اکنون هست، بالفعل شود.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما گروه‌های مختلف در چارچوب قانون اساسی با وفاق و همدلی حضور دارند، گفت: دولت چهاردهم با شعار وفاق ملی روی کار آمد. وفاق یعنی استفاده از تمام نیروها و استعدادهای برتر با هدف خدمت به مردم و ارزش‌ گذاشتن به مردم که همان هدف انقلاب اسلامی است.

معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی افزود: در همین مسیر، دولت فرزند خراسان دکتر مظفری را برای سکان‌داری نماینده عالی دولت در استان بزرگ خراسان رضوی معرفی کرد؛ فرزند خراسان و فرزند انقلاب، رزمنده و جانباز دفاع مقدس، خانواده شهید و این افتخاری برای خراسان رضوی است. همچنین تشکر می‌کنم از سردار نظری که طی ۳ سال زحمات بزرگی در حوزه اقتصادی و زیرساختی خراسان رضوی انجام دادند.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha