• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403072115802
  • خبرنگار : 71660

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: از جنگ اوکراین خسته شده‌ایم

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: از جنگ اوکراین خسته شده‌ایم

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با بیان اینکه دیگر تمایلی نسبت به کمک‌های بیشتر به اوکراین ندارد، گفت اگر «دونالد ترامپ» در انتخابات ماه نوامبر پیروز شود، احتمالا جنگ اوکراین سریعا تمام می‌شود.

به گزارش ایسنا، «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده به‌عنوان یک جمهوری‌خواه از حامیان سرسخت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق و نامزد این حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا به‌شمار می‌رود و از اکتبر ۲۰۲۳ ریاست مجلس نمایندگان را برعهده دارد. او در پاییز گذشته به تعویق کمک‌های واشنگتن به کی‌یف کمک کرد اما در نهایت بر سر تصویب این لایحه به توافق رسید.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا طی مصاحبه‌ای با پایگاه خبری «پانچ‌باول نیوز»، مستقر در واشنگتن دی‌سی بیان کرد: «من تمایلی برای کمک‌های بیشتر به اوکراین ندارم و امیدوارم که لازم هم نشود.»

«مایک جانسون» در ادامه با اشاره به احتمال پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات پنجم نوامبر (۱۵ آبان) گفت: «اگر ترامپ در انتخابات پیروز شود، من معتقدم که او واقعا می‌تواند این درگیری را به پایان برساند. من واقعا به این مسئله معتقدم. فکر می‌کنم او ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را فراخواهد خواند و به او خواهد گفت که دیگر کافیست.»

ترامپ بارها در وعده‌های انتخاباتی خود تاکید کرده است که اگر رئیس‌جمهور شود، در عرض ۲۴ ساعت و حتی پیش از مراسم تحلیف به جنگ اوکراین خاتمه خواهد داد. البته برخی از تحلیلگران نظامی و رسانه‌های غربی گمانه‌زنی می‌کنند که رئیس‌جمهور سابق آمریکا شاید این اقدام را با واگذاری برخی قلمروهای اوکراینی به روسیه انجام دهد؛ اقدامی که برای «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین خوشایند نیست.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با اشاره به خستگی ناشی از جنگ اوکراین تصریح کرد: «فکر می‌کنم همه در سرتاسر جهان از این جنگ خسته شده‌اند و می‌خواهند این مسئله حل‌وفصل شود.»

او در قسمت دیگری از اظهاراتش این بار درخصوص پیروزی احتمالی «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ گفت: «مطمئن نیستم اما فکر می‌کنم اگر کامالا هریس رئیس‌جمهور شود، جنگ خاتمه پیدا نکند و این سناریویی ناامید کننده و خطرناک است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha