• شنبه / ۲۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۳
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403072115742
  • خبرنگار : 71967

آمار نگران‌کننده از کاهش دانشجویان بین‌المللی در انگلیس

آمار نگران‌کننده از کاهش دانشجویان بین‌المللی در انگلیس

آمار و ارقام جدید نشان می‌دهد که تعداد دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های انگلستان طی چند ماه اخیر روند کاهشی داشته است. همین مساله باعث افزایش نگرانی دانشگاه‌های این کشور شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، ارقام وزارت کشور نشان می‌دهد که درخواست‌های ویزا بین ژوئیه و سپتامبر ۱۶ درصد کمتر از مدت مشابه در سال ۲۰۲۳ بوده است. در همین حال، پس از اعمال تغییر قوانینی که توسط دولت قبلی در ژانویه اعمال شد، تعداد درخواست‌های ویزا برای اعضای خانواده دانشجویان نیز کاهشی نزدیک به ۹۰ درصد داشته است.

با توجه به اینکه دانشگاه‌های انگلیس از لحاظ مالی بسیار به دانشجویان بین‌المللی وابسته است، انتشار این آمار و ارقام باعث نگرانی نهادهای آموزشی شده است.

بنا به اعلام وزارت کشور انگلیس، در فاصله ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر حدود ۲۶۳ هزار درخواست ویزای تحصیلی ارائه شده و این در حالی است که این آمار در تابستان سال گذشته حدود ۳۱۲ هزار درخواست بود.  در همین بازه زمانی، تنها ۶۷۰۰ درخواست توسط افراد تحت تکفل دانشجویان خارجی ثبت شده که این آمار در سال گذشته حدود ۶۰ هزار مورد بود.

از ژانویه، دانشجویان بین‌المللی از آوردن اعضای خانواده خود برای زندگی در انگلیس منع شده‌اند؛ البته به غیر از برخی که در دوره‌های تحقیقاتی یا بورسیه‌های دولتی حمایت می‌شوند. این قانون سال گذشته توسط دولت ریشی سوناک معرفی شد که هدفش کاهش تعداد مهاجران بود.

دانشگاه‌های بریتانیا که ۱۴۰ موسسه آموزش عالی را نمایندگی می‌کند، می‌گوید این ارقام نشان می‌دهد که جذب دانشجو همچنان به عنوان یک چالش جدی باقی مانده و باعث می‌شود موقعیت بریتانیا به عنوان یک مقصد تحصیلی برتر در معرض تهدید قرار بگیرد.

نیک هیلمن، مدیر اندیشکده سیاست آموزش عالی  در این باره می‌گوید: این اعداد به خوبی نشان داد که ترس ما از تغییرات دولت قبلی در زمینه کاهش دانشجویان بین‌المللی، بیهوده نبوده است. جو گریدی، دبیر کل اتحادیه دانشگاه‌ها و دانشکده‌های انگلیس نیز اخیرا خواستار کمک‌های مالی دولت به دانشگاه‌هایی شد که از نظر مالی با مشکل مواجه هستند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha