• جمعه / ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403072015611
  • خبرنگار : 50963

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر:

طرح آباد در دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر اجرا می‌شود

طرح آباد در دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر اجرا می‌شود

ایسنا/بوشهر رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر از اجرای طرح آباد در این استان خبرداد.

 فضل الله لک پیش از خطبه های نماز امروز جمعه در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر گفت : برای کاربردی شدن دانش، آموزش‌ها باید از مولفه‌هایی همچون تناسب برنامه‌های درسی و تجهیزات تخصصی با تغییرات پرشتاب محیطی، بهره‌مندی همزمان از تخصص نخبگان علمی، و تجربه خبرگان شغلی به‌عنوان موتور محرک برای خلق دانش و تلفیق آن با توانایی شغلی و همچنین پیوند بین دنیای آموزش و کار برخوردار باشند. به این ترتیب ضرورت دارد متولیان آموزش عالی مهارتی در گذار به سوی اقتصاد مبتنی بر دانش مجدانه نقش‌آفرینی کنند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر ، دانشگاه جامع علمی کاربردی را طلایه‌دار حرکت عظیم در کشور دانست و تصریح کرد: این دانشگاه با رسالت تربیت نیروی ماهر و متخصص و با درک اهمیت کار، مهارت‌آموزی و کارآفرینی در نظام آموزش عالی و توجه به معارف قرآن و عترت به عنوان دانشگاه مهارت آفرین علم را عمل و تئوری با کاربرد پیوند زده تا زمینه اشتغال جوانان را فراهم آورد.

لک، از تنظیم سند آمایش و استخراج الگوی توسعه متوازن این مجموعه خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر این سند متناسب با آمایش سرزمین هر استان تهیه و مبنای پذیرش دانشگاه قرار گرفته است.

وی دانشگاه جامع علمی کاربردی را یکی از بازوان اجرایی آموزش‌های عالی همسو با سیاست‌های کلی اشتغال ابلاغی سال ۱۳۹۰ مقام معظم رهبری اعلام کرد و افزود: با این رویکرد اگرچه طراحی، تدوین و اجرا آموزش‌های عالی علمی کاربردی با توجه و نگاه به شغل و بازار کار انجام می‌شود نتیجه آن اشتغال ۹۳ درصد دانش‌آموختگان استان بوشهر است.

لک، از تدوین و تصویب طرح آباد در دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد و بیان کرد: این دانشگاه با رویکرد پذیرش مسئولیت اجتماعی در اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی طرح آباد «آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان» را اجرایی کرده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر اضافه کرد: اکنون ۸ هزار دانشجو در ۱۴۰ کد رشته محل در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر تحصیل می‌کنند و این درحالی است که تاکنون ۶۰ هزار دانشجو از این مرکز آموزش عالی در استان بوشهر فارغ‌التحصیل شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha