• جمعه / ۲۰ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403072015599
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

امام جمعه یاسوج:

مسئولان از هدر رفت سرمایه‌ها در پتروشیمی گچساران جلوگیری کنند

مسئولان از هدر رفت سرمایه‌ها در پتروشیمی گچساران جلوگیری کنند

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد امام جمعه یاسوج گفت: مسئولان از هدر رفت سرمایه ها در پتروشیمی گچساران جلوگیری کنند.

آیت الله سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه امروز ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳ یاسوج با اشاره به روز ملی کاهش بلایای طبیعی افزود: باید در ساخت و سازهای استان اصول فنی و مهندسی را رعایت کنیم.
وی اظهار کرد: ساختمان‌های عظیمی در دوران صفویه زندیه قاجاریه و... با وجود ۴۰۰ تا ۵۰۰ سال از عمر آنها با استحکام و هنرنمایی ساخته شده و تاکنون پابرجا هستند.
امام جمعه یاسوج و نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همه عوامل کاهش بلایای طبیعی مادی نیست بلکه برخی‌ها به مسئله معنویت، اخلاق و تربیت اصولی برمی‌گردد.
حسینی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان تصریح کرد: اگر به جای نتانیاهو یا بایدن جنایتکار یک مسیحی سالم و طرفدار حقوق بشر قرار می‌گرفت، امروز این همه خسارت به بشریت وارد نمی‌شد که این نتیجه نبود معنویت، اخلاق و تربیت اصولی است.
وی ضمن تاکید بر ضرورت استحکام و مقاومت در بناها و ساخت و سازها به منظور جلوگیری از کاهش بلایای طبیعی ادامه داد: باید اهل عبادت و معنویت باشیم تا خداوند بلایای طبیعی را از جامعه دور نگه دارد.
امام جمعه یاسوج با تبریک ولادت امام حسن عسکری و تسلیت شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) عنوان کرد: این بانوی مکرمه در قلب جامعه قرار گرفته و برکات فراوانی برای جامعه ما داشته است.
حسینی با اشاره به هفته اولیا و مربیان تاکید کرد: آموزش و پرورش و خانواده در زمینه تربیتی فرزندان نقش مهمی دارند که اگر در کنار هم نباشند تربیت در شان و شایسته جامعه اسلامی و تشیع نمی‌گیرد. نظام شیعه و مکتب اهل بیت علیه السلام عادی نیست و فرزندان ما باید در شأن نظام و انقلاب تربیت آنها دینی فرهنگی سیاسی و اجتماعی باشد و همکاری بین والدین مدرسه و معلمان تاثیرگذار خواهد بود.
وی با اشاره به هدر رفت سرمایه عظیم استان در پتروشیمی گچساران اظهار کرد: هزینه‌های زیادی برای احداث پتروشیمی گچساران شده اما امروز چندین هزار میلیارد سرمایه استان بیت المال و کشور در این پتروشیمی به هدر رفت. از مسئولان استانی و کشوری می‌خواهم که در این زمینه فکری کنند، چرا تاکنون مسئولان در این زمینه چاره‌اندیشی نکردند؟ چرا به مسیری رفتند که این سرمایه عظیم که باید مشکلات مردم و کشور را در زمینه تولید و اشتغال حل کند به راحتی از بین می‌بریم؟
امام جمعه یاسوج گفت: این سهل انگاری و بی‌توجهی جای سوال دارد که چرا یک پروژه و طرح با این عظمت، هزینه و سرمایه گذاری به بهره‌برداری رسید اما در این شرایط قرار بگیرد؟  این کار زشت و ناپسند است و از استاندار به منظور پیگیری وضعیت پتروشیمی گچساران درخواست می‌کنم تا برای این مسئله فکری کننده چاره‌ای بیندیشند.
حسینی با اشاره به کمبود شیر خشک در داروخانه‌های استان تصریح کرد: کمبود شیر خشک در سطح استان به یک معضل تبدیل شده و امروز هر نوزادی که متولد می‌شود احتیاج به شیر خشک دارد.
وی با اشاره به پیگیری بحث جوانی جمعیت ادامه داد: به دنبال جوانی جمعیت هستیم از طرفی نوزادان که به شیر خشک نیاز دارند با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند. مافیایی در این زمینه کارهایی انجام می‌دهد که در شأن انسان و جامعه ما نیست که غذای نوزاد را با قیمت بالا بفروشند و این ظلم است. مسئولان باید این موضوع را بگیری و با عوامل این موضوع برخورد جدی کنند.
امام جمعه یاسوج پشتیبانی از جبهه مقاومت را یادآور شد و گفت: امروز ما در یک شرایط جنگی هستیم و جبهه اسلام انقلاب و مقاومت در مقابل دنیای استعمار و استکبار از جمله رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار قرار گرفته است.
حسینی افزود: رزمندگان اسلام در خط مقدم جبهه مقاومت در مقابل دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمین قرار گرفته‌اند،غاصبان سرزمین مسلمین و قاتلان نفوس مقدسه مسلمین انسان‌های بی‌گناه بسیاری را به شهادت رسانده‌اند.
وی با اشاره به اینکه رژیم غاصب صهیونیستی در طول ۷۵ سال که توسط استعمار انگلیس و آمریکا بنیانگذاری شده انسان‌های بی گناهی را به خاک و خون کشید، اظهار کرد: این‌ها پایه گذار جنگ‌ها در دنیا بودند که در جنگ جهانی دوم حدود ۷۵ میلیون انسان کشته شد.
امام جمعه یاسوج عنوان کرد: حدود ۱۰ میلیون ایرانی به واسطه استعمار خبیث انگلیس کشته شدند و امروز با تمام قدرت و قوا و همه تسلیحات سرمایه‌های مادی رسانه‌ای و فرهنگی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند. اگر در همان دوران آغاز جنگ بین ساکنین فلسطین با این جنایتکاران صهیونیستی مسلمانان و جهان اسلام کمک می‌کردند ریشه این رژیم غاصب از زمین کنده می‌شد.
حسینی افزود: در صورتی که در جنگ‌های ۶ روزه هماهنگی لازم بین کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتاد و فرماندهی هماهنگ داشتند اسرائیل ریشه کن می‌شد اما متاسفانه همکاری و هماهنگی با یکدیگر نداشتند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به ضرورت حمایت مادی و معنوی از رزمندگان جبهه مقاومت بیان کرد: این افراد در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند و باید از لحاظ روحی روانی رسانه‌ای و مادی حمایت شوند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha